۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
جلوگیری از ورود ۱۸ میلیارد ریال کالای غیراستاندارد به بنادر و گمرک‌های استان بوشهر
مدیرکل استاندارد استان بوشهر:

جلوگیری از ورود ۱۸ میلیارد ریال کالای غیراستاندارد به بنادر و گمرک‌های استان بوشهر

بوشهر- مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: از ورود ۱۸ میلیارد ریال کالای غیراستاندارد به بنادر و گمرک‌های استان بوشهر توسط بازرسان اداره کل استاندارد بوشهر جلوگیری شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرحیم بهره‌مند بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران در اداره کل استاندارد بوشهر اظهار داشت: کالای غیراستاندارد در ۱۹ محموله و وزن ۱۰۰ تن بوده است.

وی از تشدید نظارت بر کالای مصرفی در ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: گروه‌های مختلف نظارتی در بازارهای استان بوشهر بر کالاهای مصرفی مردم نظارت می‌کنند.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر بابیان اینکه در بازرسی‌های به‌عمل‌آمده کالای غیراستاندارد شناسایی و جمع‌آوری‌شده است گفت: کالاهای غیراستاندارد جمع‌آوری‌شده با هماهنگی کارشناسان اداره کل تعزیرات حکومتی معدوم می‌شود.

وی، جلوگیری از تولید، واردات و عرضه کالای غیراستاندارد را مورد تأکید قرار داد و افزود: مقابله با ورود کالاهای غیراستاندارد، ازجمله مهم‌ترین اولویت‌های کاری اداره کل استاندارد محسوب می‌شود و در این راستا، طی سال گذشته، اقدام به بررسی 11 هزار اظهارنامه وارداتی و حدود 300 اظهارنامه صادراتی کرده و حدود پنج هزار نمونه توسط گمرکات استان برای تعیین ماهیت به این اداره کل ارجاع داده‌شده است.

مدیرکل استاندارد استان بوشهر خاطرنشان کرد: از صدور 3 محموله صادراتی نیز با توجه به مغایر بودن با استانداردهای مربوطه ممانعت به‌عمل‌آمده است.

کد خبر: ۱۹٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha