۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کاهش فعالان صنعت طلاسازی در اصفهان| تاسیس شهرک طلا مغفول مانده است
رئیس انجمن صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان مطرح کرد؛

کاهش فعالان صنعت طلاسازی در اصفهان| تاسیس شهرک طلا مغفول مانده است

اصفهان - طلامینایی، رئیس انجمن صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان گفت: اصفهان تنها استان در ایران و خاورمیانه است که به کل چرخه صنعت طلا دسترسی دارد اما مشکلات مختلف موجب کاهش فعالان صنعت طلاسازی شده است.

محسن طلا مینایی در گفت و گو با بازار با اشاره به اینکه طراحی و ساخت طلا از مباحث اشتغالزا و شتاب بخش صادرات است، اظهار کرد: در سال ۹۲ حدود یک هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی ساخت طلا و جواهر در استان اصفهان دارای فعالیت جدی بودند اما تفکر سنتی دراین ارتباط موجب شده تا اکنون این تعداد به ۸۰۰ واحد کاهش یابد؛ امری که راه حلی به جز ایجاد ودر اصفهان راهکار دیگری ندارد.

وی افزود: با وجود مشکلات موجود تنها راهکار برای جلوگیری از خروج کارگاه های‌تولیدی از چرخه تاسیس شهرک طلاست که بسیاری از مشکلات تولید کنندگان و صادرکنندگان طلا را رفع می کند و ضمن کمک به افزایش صادرات تاثیر خوبی در رشد و توسعه صنعت طلا و اشتغالزایی خواهد داشت.

وی ادامه داد: اصفهان تنها استان و کشور و منطقه خاورمیانه است که کل چرخه صنعت طلا در آن وجود دارد و امید است بتوانیم جایگاه طلای اصفهان را در منطقه بازپس گیریم.

تحریم ها طلا را نقره داغ کرده است

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی اصفهان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله‌ای که اکنون با آن روبه‌رو هستیم تحریم صنعت طلا و جواهر است، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که در صورت برداشته شدن تحریم‌ها با قوت وارد بازارهای جهانی شویم.

طلامینایی اضافه کرد: متأسفانه تحریم‌ها تأثیرات منفی بر صنعت طلا داشته به نحوی که برخی از کارگاه‌ها تعطیل شد و تعداد فعالان صنعت طلا در اصفهان به ۵۰ درصد کاهش یافت.

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی اصفهان خاطرنشان کرد: صادرات طلا با سایر کالاها تفاوت داشته و در مقابل صادرات مصنوعات طلا، شمش خام وارد کشور می‌شود.

مینایی تاکید کرد: این صنعت پاک و اشتغالزا باید در اصفهان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد به ویژه اینکه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولید طلا اصفهان به نحوی عمل کرده که آلایندگی به صفر رسیده و آب بازیافتی خروجی از این واحدها اکنون کاملاً تصفیه می‌شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha