۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
ساماندهی بافت فرسوده همدان نیازمند اعتبارات ملی است
شهردار همدان:

ساماندهی بافت فرسوده همدان نیازمند اعتبارات ملی است

همدان - شهردار همدان بابیان اینکه بافت های فرسوده همدان بیشتر در حوزه بازار است، گفت: ساماندهی بافت فرسوده غیر از بودجه های شهرداری نیازمند اعتبارات ملی است تا شاهد کاهش خسارات به میراث ملی باشیم.

به گزارش بازار و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی در نشست «آموزه های زلزله بم» با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای پرخطر زلزله است، اظهار داشت: لازمه مقابله با زلزله اتخاذ تمهیدات لازم و بهره گیری از تجربیات و اصول ارایه شده در این نشست برای مقاوم سازی ساختمان ها است.

سید مسعود حسینی با اشاره به اتخاذ تمهیدات و تسهیل گری های شهرداری همدان در حوزه بافت های فرسوده گفت: بسته های تشویقی مختلفی در این مناطق در نظر گرفته شده است تا این مناطق به سمت توانمند سازی و نوسازی بروند که یکی از آنها تفاهم‌نامه با راه و شهرسازی است که با تغییرات مدیریتی مسکوت مانده است.

وی عنوان داشت: بافت های فرسوده همدان اغلب در حوزه بازار و مناطق تاریخی است که غیر از بودجه های شهرداری نیازمند اعتبارات ملی است تا شاهد کاهش خسارات به میراث ملی باشیم.

معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز با اشاره به اهمیت نوسازی بافت های فرسوده عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی توسط شورای عالی معماری و شهرسازی باید برنامه های مناسبی برای توسعه شهر همدان، در قالب خروجی کمیسیون ماده پنج و تصمیمات مناسب برای شهر همدان تدارک دیده شود.

فرزاد تیموری با بیان اینکه نوسازی در بافت های فرسوده دشواری های زیادی دارد، افزود: نوسازی بافتهای فرسوده نیازمند مشوق های لازم و مناسب است که مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی شرایط لازم را فراهم کرده که بتوانیم با توجه به طرح تفصیلی ، بومی و کمیسیون ماده پنج، تغییرات لازم را در راستای تقویت مشوق های بافت فرسوده اعمال کنیم.

در پایان اعضای جلسه به بیان پیشنهادات مختلف از جمله بهره‌گیری از تجربیات شهر بم و سایر شهرها در نوسازی بافتهای فرسوده، خواهر خواندگی و نحوه مقاوم سازی ساختمان ها پرداختند.

کد خبر: ۱۹۷٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha