۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
 بهمن ماه تعداد فوتی‌های کرونا بیشتر می‌شود

 بهمن ماه تعداد فوتی‌های کرونا بیشتر می‌شود

در ایران به تازگی روند افزایش ابتلا آغاز شده، شاید حتی در ده روز آینده نیز آمار خیلی افزایشی نباشد ولی مطمئنا بهمن ماه تعداد فوتی‌های بیشتر هم خواهیم داشت.

به گزارش بازار، دکتر فرساد نوری‌زاده، عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تهران گفت: قرار نیست وضعیت خودمان را با دنیا بسنجیم چون آمار ابتلا در کشورهایی مثل ژاپن، کره، برزیل، آمریکا، آلمان و فرانسه تا یک ماه قبل افزایشی بود و طبیعتا الان پیک را رد کرده‌اند. پیک کنونی کوتاه‌تر از پیک قبلی هم هست.

وی افزود: در ایران به تازگی روند افزایش ابتلا آغاز شده، شاید حتی در ده روز آینده نیز آمار خیلی افزایشی نباشد ولی مطمئنا بهمن ماه تعداد فوتی‌های بیشتر هم خواهیم داشت.

نوری‌زاده ادامه داد: در زیرسویه BQ۱ نوع جهش آمینواسیدها را تغییر داده است به همین سبب این زیرسویه نسبت به BF۷ که هر دو از BA۵ نشات گرفتند، خطرناک‌تر است. سرایت‌پذیری آن بسیار بالاتر و واکسن‌گریزی آن بیشتر است.

عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی علوم پزشکی تهران گفت: واکسن‌هایی که در دنیا تولید شده‌اند اما براساس سویه ووهان هستند، مخصوصا واکسن‌های ایرانی! به غیر از واکسن برکت که برای اُمیکرون آپدیت شده اما باقی واکسن‌های ما آپدیت نشده‌اند.

کد خبر: ۱۹۷٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha