۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
قیمت دارو برای بیمه شدگان افزایش پیدا نمی‌کند
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت:

قیمت دارو برای بیمه شدگان افزایش پیدا نمی‌کند

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه قیمت دارو برای مصرف کننده افزایش پیدا نمی‌کند گفت: افزایش قیمت دارو به دلیل حذف ارز ترجیحی امری طبیعی است.

به گزارش بازار، محمداسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران درمورد این خبر که تمام برندهای دارویی تحت پوشش طرح «دارویاری» قرار می‌گیرند و شامل «ارز دارو» می‌شوند گفت: دولت سیزدهم در راستای قانون بودجه، ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی را از اواخر تیرماه امسال حذف کرد و قرار شد که به جای پرداخت این ارز به تولیدکننده و واردکننده دارو، حمایت را در بخش مصرف کننده انجام دهد.

وی افزود: بیمه سلامت در این راستا برنامه‌هایی را در قالب نسخه الکترونیک اجرا کرده تا ما به التفاوت ناشی از تغییر نرخ ارز به داروخانه‌ها پرداخت شود بطوریکه بیمار هیچ پرداخت اضافه‌ای نسبت به سال قبل نداشته باشد.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه قیمت دارو برای مصرف کننده افزایش پیدا نمی‌کند اظهارکرد: افزایش قیمت دارو به دلیل حذف ارز ترجیحی امری طبیعی است اما بیمه‌ها بر اساس تکالیف قانونی و برنامه دولت باید طوری برنامه ریزی کنند که آسیبی به بیمه شده نرسد و پرداخت از جیب مردم افزایش پیدا نکند.

کد خبر: ۱۹۷٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha