۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
 سامانه خرید آرد از کارخانه های گلستان مسدود است
رئیس اتحادیه کارخانجات آرد گلستان:

سامانه خرید آرد از کارخانه های گلستان مسدود است

گرگان- هاشمی، رئیس اتحادیه کارخانجات آرد گلستان گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران سامانه خرید آرد از کارخانه های گلستان را مسدود کرده و بعد ۱۰ ماه پیگیری فقط استان مازندران می تواند خرید کند.

محمدرضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به علت مسدود بودن سامانه خرید آرد برای استان گلستان، ۳۶ کارخانه تولید آرد استان با ۲۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند .

رئیس اتحادیه کارخانجات آرد گلستان افزود: اگر سامانه برای کارخانه های استان باز شود ظرفیت تولید به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت و امکان تامین آرد باکیفیت گلستان برای استان های دیگر فراهم می شود همچنین بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه حمل و نقل آرد در کشور کاهش می یابد.

هاشمی با بیان اینکه زنجیره های تامین و تولیدکنندگان خوارک دام و طیور خود را از سامانه بازارگاه خریداری می کنند، خاطرنشان کرد: امکان حمل ریلی سفارشات واحدهای تولیدی به استان نیست زیرا این شرکت ها برا حجم بیش از هزار تن قرارداد حمل می بندد و این در حالی است که سفارشات مصرف کننده استان بیش از ۱۰۰ تن وزن دارد.

وی ادامه داد: وزرات جهاد کشاورزی باید در خصوص حمل ریلی سفارشات با تناژ پایین راه حلی پیش روی زنجیره های تولید و دامداران قراربدهد.

به گفته وی، سالانه ۳۰۰ هزار تن انواع نهاده ها دامی داخلی و وارداتی در پایانه ریلی راه آهن گرگان تخلیه بارگیری و در سطح کشور توزیع می شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha