۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸
دولت از ظرفیت نخبگان در تیم اقتصادی خود استفاده کند
نماینده مردم تفرش در مجلس:

دولت از ظرفیت نخبگان در تیم اقتصادی خود استفاده کند

نماینده مردم تفرش در مجلس خطاب به دولت گفت: از ظرفیت اساتید اقتصادی و نخبگان دانشگاهی در تیم اقتصادی خود استفاده کنید تا به رفع مشکلات فعلی کمک کنند.

به گزارش بازار، ولی الله بیاتی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور ضمن یادآوری بیان مطالبات مردم در دیدارهای مردمی به منظور رفع مشکلات اقتصادی گفت: مردم از شرایط بد اقتصادی ناراحت و نگران هستند، چرا که هر روز قیمت ها افزایش می یابد، اما درآمدهای آنها با هزینه هایشان همخوانی ندارد. همچنین سرپرستان خانوار و بیماران صعب العلاج با مشکلات اقتصادی جدی مواجه بوده و به شدت گلایه مند هستند و تقاضا دارند ما این مشکلات را به دولت منتقل کنیم.

نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت باید از ظرفیت اساتید اقتصادی و نخبگان دانشگاهی در تیم اقتصادی خود استفاده کند تا بیش از مردم گرفتار نباشند.

وی در تذکر دیگری به رئیس جمهور تصریح کرد: هم اکنون اواسط دی ماه است و از اعتبارات عمرانی تنها ۲۰ درصد ابلاغ شده است و این در حالی است که شما می دانید برای اجرای پروژه های عمرانی فرآیند قانونی وجود دارد کما اینکه برگزاری مناقصه و... حداقل ۳ ماه به طول می انجامد و در چنین شرایطی فرصت کار عمرانی در حوزه انتخابیه از دست رفته و این مشکل مربوط به کل کشور است، این شرایطی که برای تخصیص اعتبارات وجود دارد مورد رضایت نیست، بنابراین تقاضا داریم به بودجه ۱۴۰۱ عمل شده و اعتبارات به استان ها ابلاغ شود.

بیاتی در تذکر دیگری به رئیس جمهور یادآور شد: هنوز بسیاری از مسئولان دولت قبل در رأس کار هستند و تعیین تکلیف نشده اند و هر چند برخی مدیرانی که منتصب شده اند نیز از کارایی لازم برخوردار نیستند، بلاتکلیفی این مدیران در استان ها و شهرستان ها مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، بنابراین لازم است از وزرای خود بخواهید مدیران کل خود را تعیین تکلیف کنند، چرا که بسیاری از ادارات کل رها هستند و نه مدیرکل قبلی تعیین تکلیف و نه مدیری جدیدی منتصب می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: وضعیت روستاها به شدت نگران کننده است و مردم در شرایط سختی زندگی می کنند، چرا که اعتبارات محرومیت زدایی تخصیص داده نشده و برخی ادارات مثل منابع طبیعی به شدت مقابل مردم هستند.

کد خبر: ۱۹۷٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha