۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
 رشد ۵ برابری فروش کالای تملیکی کشور
قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد

رشد ۵ برابری فروش کالای تملیکی کشور

عضو هیات مدیره و قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور اعلام کرد: هفت هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان کالای تملیکی کشور در ۹ ماه گذشته به فروش رفت.

به گزارش بازار به نقل از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، صاحب حجتی در حاشیه همایش آموزشی ۲ روزه راهبران سامانه یکپارچه اموال تملیکی کشور که در محمد شهر کرج در حال برگزاری است، گفت: پس از ورود رئیس جمهور به موضوع وضعیت انبارهای اموال تملیکی کشور اقدامات گسترده‌ای برای تعیین تکلیف کالاها و اموال تملیکی به عمل آمد.

وی ادامه داد: در حالیکه بین ماه‌های فروردین تا پایان آذرماه سال گذشته سه هزار میلیارد تومان ارزش فروش کالا و اموال تملیکی بود، اما امسال شاهد جهش چند برابری فروش و استقبال از خرید این اموال در کشور هستیم.

حجتی بیان کرد: میزان حراج اموال تملیکی کشور در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل یک هزارو ۱۵۰ درصد افزایش یافت. همچنین میزان ارزش پرونده‌های تعیین تکلیف شده کالاها و اموال تملیکی در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به دستور صریح رئیس جمهور برای ساماندهی تشکیلات اداری و انبارهای اموال تملیکی کشور، ساختار ادارات این سازمان در سطح کشور ار مدیریت به اداره کل ارتقا یافته ضمن آنکه فعالیت‌ها به لحاظ کمی و کیفی بهبود پیدا کرده است.

قائم مقام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کشور ادامه داد: امسال ۱۷ هزار متر مربع به فضای انبارهای نگهداری کالا و اموال تملیکی کشور اضافه شد و وضعیت چیدمان، بسته بندی و نگهداری کالاها به مراتب بهتر شده است که همین امر استقبال مردم را از خرید کالاها تملیکی را در پی داشته است.

سخنگوی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: به منظور رعایت عدالت محوری، کالاهای تملیکی پس از انجام مراحل قانونی در سامانه الکترونیکی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی بارگذاری و به صورت شفاف به مردم معرفی می‌شود تا مردم بتوانند از اقصی نقاط کشور برای خرید آن‌ها اقدام کنند.

حجتی گفت: حراج‌های حضوری با مشارکت استان‌ها در تهران انجام می‌شود، اما بخش عمده حراج‌ها به صورت الکترونیکی است.

وی به راه اندازی سامانه یکپارچه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در آبان ماه امسال در کشور اشاره کرد و افزود: با هدف یکسان سازی اطلاعات و داده‌ها بین استان‌ها با حضور کارشناسان بخش «آی تی» و راهبران سامانه برنامه آموزشی ۲ روزه در محمد شهر کرج اجرایی شده است.

حجتی تاکید کرد: با هماهنگی و همدلی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی کشور تلاش‌ها براین است تا اموال تملیکی در زمان کوتاه تعیین تکیلف شوند که این روند با حمایت دولت سیزدهم در حال تحقق است.

وی گفت: اکنون انبارهای اموال تملیکی کشور وضعیت سابق را ندارد و نگهداری و بسته بندی کالاها بهتر شده است.

کد خبر: ۱۹۷٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha