۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
فاز جدید مبارزه با پولشویی و اخلال اقتصادی کلید خورد
دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی:

فاز جدید مبارزه با پولشویی و اخلال اقتصادی کلید خورد

خانی، دبیر شورای عالی مبارزه با پولشویی گفت: اقدامات جدیدی به دنبال رصد جریانات مالی مشکوک طراحی شده تا از فرآیند اخلالگری اقتصادی و پولشویی پیشگیری شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، هادی خانی؛ دبیر شورای عالی پیشگیری و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم با اشاره به رصد جریانات مالی مشکوک در کشور اظهار کرد: برای پیشگیری از هر نوع اقدام محرمانه در حوزه اقتصاد که شکل و بوی پولشویی و تامین مالی تروریسم و اخلال در نظام‌های اقتصادی کشور دارد، طراحی‌های مفهومی انجام شده است.

وی تاکید کرد: برای اجرای این طرح‌ها در انتظار مشارکت معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری در بهره برداری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای تولید سامانه‌های تقاطع‌گیری اطلاعات و البته مشارکت دستگاه‌های اجرایی در ارائه اطلاعات به مرکز اطلاعات مالی مطابق تکالیف قانونی هستیم.

دبیر شورای عالی پیشگیری و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم تصریح کرد: به منظور تولید سامانه هوشمند داده مبنا در مبارزه سیستماتیک با فساد، بیش از ۲۸۰۰ قلم اطلاعاتی از ۴۳ دستگاه اجرایی را شناسایی کرده‌ایم و تمام ظرفیت‌های حاکمیتی، نظارتی و امنیتی کشور برای تحقق این مهم که گام بزرگی در شفافیت و سالم سازی اقتصاد است را به همکاری فراخوانده‌ایم.

کد خبر: ۱۹۷٬۲۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha