۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶
فرآیند جذب سرمایه‌گذار خارجی اشکالات اساسی دارد
رئبس اتاق بازرگانی زنجان:

فرآیند جذب سرمایه‌گذار خارجی اشکالات اساسی دارد

زنجان- یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: علاوه بر چالش ارز، فرآیند جذب سرمایه‌گذار خارجی اشکالات اساسی دارد.  

به گزارش خبرنگار بازار، علی یگانه‌فرد، شامگاه شنبه در جلسه هم‌اندیشی اقتصادی که با حضور معاون وزیر اقتصاد در اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: با وجود اینکه تأثیر تحریم‌های ظالمانه بر کسس پوشیده نیست اما ما از فرصت‌های ایجاد شده در سایه تحریم هم به درستی استفاده نکردیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه تجارت خارجی به درستی مدیریت نمی‌شود، ابراز کرد: نوسانات ارز در ماه‌های اخیر کمر تولید را خم کرده و هیچ مقام مسئولی خود را موظف به پاسخگویی نمی‌داند، در حالی که انتظار می‌رود نگاه دولتمردان به صنعت و تولید درست و منطقی باشد و فعالان اقتصادی را امین کشور بدانند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان تصریح کرد: علاوه بر موضوع تحریم و ارز، فرآیندهای جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز اشکالات اساسی دارد.

وی یادآور شد: ما از ۹ کشور در ۱۹ طرح سرمایه‌گذار خارجی داریم که اگر بتوانیم آن‌ها را به درستی مدیریت کنیم، می‌توانند در جذب سرمایه‌گذار کمک استان باشند.

یگانه‌فرد بیان کرد: متاسفانه شاهدیم در سنوات گذشته مشکاتی که برای یکی از واحدها به وجود آمد، ی مانع جذب سرمایه‌گذار جدی شد و حتی یکی از شهرک‌های صنعتی را به نام آن کشور ایجاد کرده بودیم که نتوانستیم سرمایه‌گذار جذب کنیم.

وی عنوان کرد: پروژه‌های قابل واگذاری را باید شفاف و بدون ابهام تهیه و به زبان‌های مختلف در سایت‌ها آماده کرد تا در صورت جذب سرمایه‌گذار بتوان همه موارد را یک جا در اختیار افراد مربوطه قرار داد و ظرفیت‌های استان در آن معرفی شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان به اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز تجاری زنجان در کربلا اشاره و گفت: راه‌اندازی این مرکز نیازمند همکاری وزارتخانه است چرا که این مهم با معضلات حقوقی مواجه شده است، ضمن اینکه لازم است دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه هم در زنجان راه‌اندازی شود.

کد خبر: ۱۹۷٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha