۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
کمبود نیروی کار در اصفهان|پشت میزنشینی هدف اصلی جویندگان شغل است
بازار گزارش می دهد؛

کمبود نیروی کار در اصفهان|پشت میزنشینی هدف اصلی جویندگان شغل است

اصفهان- این روزها هدف گذاری پشت میزنشینی فارغ التحصیلان دانشگاهی بدون مهارت‌آموزی به یک چالش جدی در اصفهان تبدیل شده است و باید کمبود نیروی کار در بخش صنعتی با آموزشهای دوگانه و مهارت‌آموزی جبران شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سال گذشته میزان بالای نرخ بیکاری در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی اصفهان خبرساز شد؛ موضوعی که مسئولان استان اصفهان نیز بر آن اذعان کرده و راهکارهای متفاوتی برای رفع این مشکل ارائه کردند.

اما به گفته مسئولان بالارده استانی و مطابق گزارشات اداره فنی حرفه ای اصفهان بخشی از این مشکل ناشی از تمایل به پشت میزنشینی در میان افرادی است که بدون مهارت خاص از دانشگاه تنها یک مدرک دریافت کرده اند و این درحالی است که کمبود نیروی کار تخصصی در کارخانجات اصفهان این روزها به معضلی اساسی مبدل شده است.

در این ارتباط آرش اخوان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای اصفهان بیان کرد: که آموزش های مهارتی این اداره کل مبتنی بر نیاز روز و بازار است چراکه مهارت آموزی یکی از عوامل ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.

وی ایجاد مراکز آموزش بین کارگاهی در واحدهای تولیدی و صنعتی را برترین راهکار رفع این معضل دانست و گفت: برگزاری دوره های مهارتی و علمی کوتاه مدت برای جذب افراد به بازار کار ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

اخوان تاکید کرد: در مراکز فنی حرفه ای اصفهان، تلاش کردیم علاوه بر یادگیری مهارت، پرورش خلاقیت و کارآفرینی نیز مورد توجه قرار ‌گیرد.

همچنین مدیرعامل گروه صنعتی چدن سازان در گفت و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: این گروه صنعتی بزرگترین تولید کننده غلتک های نورد فولاد کشور است و به عنوان مجموعه صادر کننده نمونه غلتک به قاره های اروپا، آمریکا و آسیا مطرح است.

چالش تامین نیروی انسانی کارآزموده و ماهر

داود صافی دستجردی با بیان اینکه برای تامین نیروی ماهر و کارآزموده از اداره کل فنی و حرفه ای استان اصفهان درخواست همکاری کردیم، افزود: چالش تامین نیروی انسانی کارآزموده و ماهر یک چالشی جدی است که در آینده شدت بیشتری پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی چدن سازان گفت: آماده همکاری درباره اجرای طرح های مختلف هستیم تا بتوانیم اقدام شایسته ای را برای صنعت استان و کشور انجام دهیم.

راه اندازی مرکز آموزش بین کارگاهی چدن سازان استان

وی از راه اندازی مرکز آموزش بین کارگاهی چدن سازان استان در راستای توسعه آموزش های مهارتی خبر داد و گفت: با این روند، آموزش در دل صنعت قرار گرفته است و مهارت جویان و جویندگان شغل به کسب تجربه در محیط واقعی کمی پردازند.

کد خبر: ۱۹۷٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha