۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
فعالیت ۹ هزار استادکار در کارگاه های تولید مبل منبت ملایر/تولید سالانه ۸۰ هزار سرویس مبل
رئیس میراث فرهنگی ملایر عنوان کرد

فعالیت ۹ هزار استادکار در کارگاه های تولید مبل منبت ملایر/تولید سالانه ۸۰ هزار سرویس مبل

همدان - رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر بابیان اینکه هنر منبت ملایر در دنیا شناخته شده است از فعالیت ۹ هزار استادکار در کارگاه های تولید مبل منبت ملایر خبر داد.

ابراهیم جلیلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ملایر بیش از پنج هزار کارگاه تولید مبل و منبت، ۹ هزار استادکار و منبت کار و بیش از ۲۰ هزار هنرمند فعال در این رشته دارد، گفت: هنرمندان و صنعت‌گران صنایع دستی شهرستان ملایر در رشته‌های مختلفی فعالیت می‌کنند اما بیشترین هنرمندان در رشته هنر صنعت مبل منبت مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه در کارگاه‌های مبل منبت ملایر بیش از ۹ هزار نفر اشتغال دارند، افزود: سالانه بیش از ۸۰ هزار سرویس کار در کارگاه های ملایر تولید می‌شود که بخش عمده‌ای از این تولیدات صادراتی است.

جلیلی کشورهای آسیای میانه، حاشیه خلیج فارس، ترکیه و عراق را مقصد صادراتی مبل منبت ملایر عنوان کرد و گفت: هنر منبت ملایر در دنیا شناخته شده است.

وی با بیان اینکه پژوهشکده مبل منبت در دانشگاه ملی ملایر با سرفصل‌های همچون طراحی مبلمان، مدیریت بازاریابی و حفاظت و اصلاح چوب و نانو تشکیل و مجوز خود را از وزارت علوم را دریافت کرده است، اظهار داشت: آوازه هنر منبت ملایر تا جایی است که دانشجویانی در رشته مهندسی مبلمان دانشگاه ملی ملایر در حال تحصیل هستند.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از برگزاری جشنواره بین المللی «بهترین‌های مبل و منبت» در ملایر خبر داد و یادآور شد: این جشنواره در دو بخش ارائه مقاله و بخش منبت و طراحی بهترین کلاف و بهترین رنگ آمیزی برگزار خواهد شد و زمان آن اعلام می شود.

جلیلی با بیان اینکه صنعت مبل منبت بعد از کشاورزی دومین سهم را در ایجاد اشتغال شهرستان ملایر داراست به خسارت‌های کرونا به این بخش نیز اشاره کرد و افزود: تعطیلی کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی خسارات بسیاری به هنرمندان حوزه مبلمان منبت ملایر وارد کرد.

کد خبر: ۱۹٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha