۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
اعلام آمادگی آژانس برای بستن پرونده ادعای پادمانی علیه ایران
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

اعلام آمادگی آژانس برای بستن پرونده ادعای پادمانی علیه ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آژانس اعلام کرده که آماده حل مساله پادمانی است، همچنین گفته‌اند اگر ایران و آمریکا به توافق برگردند، این پرونده را می‌بندیم.

جواد کریمی قدوسی، با اشاره به نشست مقامات شورای امنیت ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گفت: مباحث حوزه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همیشه با موضع‌گیری‌های مختلفی همراه بوده است به خصوص رژیم صهیونیستی و حامیان آنها یعنی هیات حاکمه آمریکا و بعضا اروپایی‌ها واکنش‌های مختلفی داشتند لذا موضوع جدیدی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: این کشورها حساسیت نسبت به دانش هسته‌ای ایران را در جایگاهی که به وجود آوردند، می‌خواهند حفظ کنند اما زمانی که شرایط عادی بوده و ایران مشغول غنی سازی است، آژانس را هم مطلع کرده و بازرسان آژانس نیز در چارچوب معاهده بازرسی خود را دارند و ایران هم تمام جزئیات را گزارش می‌دهد، جایی برای طرح چنین ادعاهایی نمی‌ماند.

وی در ادامه اظهار کرد: توافق برجام قرار بود از ادعاهایی که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها داشتند، رفع نگرانی کند. جمهوری اسلامی ایران هم بارها صادقانه همراهی کرده اما آنها توافق را کنار گذاشتند و اجرا نکردند. توافق هسته‌ای به دست خودشان پاره شده بنابراین حق ندارند ادعای نگرانی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران کنند.

کریمی قدوسی افزود: ملت‌های منطقه از داشتن ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای رژیم صهیونیستی نگران هستند، فعالیت‌هایی که هیچ گاه آژانس بر آنها اشرافی نداشته است. متاسفانه با این حال می‌بینیم که مدیر کل آژانس پیش از سفر به تهران به اسرائیل می‌رود و کسب تکلیف می‌کند. کسب تکلیف از کسانی که هیچ همکاری با آژانس ندارند و دانش هسته‌ای آنها برای کسی مکشوف نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کسی که تهدید امنیت منطقه را به اوج رسانده نباید در جریان فعالیت‌های هسته‌ای ایران قرار گیرد یا از فعالیت‌های هسته‌ای ایران به عنوان تهدید منطقه یاد کند زیرا آنچه آنها عمل کردند، خارج از توافقات بین‌المللی است.

وی در ادامه یادآور شد: اصول بین المللی در این شرایط به هر کشوری اجازه می‌دهد که فناوری هسته‌ای خود را داشته باشد. ایران هم از جمله کشورهایی است که این توان را به وجود آورده و ارتقاء می‌دهد. شورای حکام آژانس هم در این طرح مسائل علیه ایران به بن بست رسیده و اعلام کرده که آماده حل مساله است و گفتند اگر ایران و آمریکا به توافق برگردند، این پرونده را می‌بندیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، همچنین گفت: بعد از بروز اتفاقات اخیر در ایران، آنها فکر می‌کردند که می‌توانند از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرند اما نه تنها امتیازی نگرفتند بلکه امتیازهایی هم دادند. بنابراین نگران فعالیت‌های شورای حکام نیستیم.

کد خبر: ۱۹۷٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha