۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
 پیشنهاد حداقل حقوق ۷ میلیون تومانی کارمندان دولت در سال ۱۴۰۲

 پیشنهاد حداقل حقوق ۷ میلیون تومانی کارمندان دولت در سال ۱۴۰۲

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده هفت میلیون تومان پیشنهاد شد.

به گزارش بازار اخبار دریافتی از لایحه بودجه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد دولت برای سال آینده کف حقوق کارمندان را ۷ میلیون تومان در نظر گرفته است.

این درحالی است که در بودجه ۱۴۰۱ حداقل حقوق کارمندان دولت حدود ۵ میلیون تومان بوده است. در سال ۱۴۰۱ ابتدا متوسط افزایش حقوق ۱۰ درصدی در بودجه گنجانده شد، اما در نیمه دوم سال دولت با افزایش مجدد ۱۰ درصدی حقوق‌ها موافقت کرد و تحت لایحه‌ای جدید اصلاحات در پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان اعمال شد.

لازم به ذکر است بر اساس برنامه دولت، برای افزایش حقوق کارکنان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با ابراز اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش حقوق ۲۰ درصدی کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدل‌های مختلف این افزایش لحاظ شده است، همچنان مدل دقیق این افزایش مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۹۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 0
      سلام و عرض ادب و احترام، خواهشان بازنگری کنید در افزایش حقوق ها، طبق قانون حقوق ها باید بر اساس تورم واقعی که الان بالای 60 درصد شده و خط فقری که الان بالای 18 میلیون شده افزایش پیدا کند، این حقوق‌های کم جوابگوی ده روز زندگیه، حقوق‌ها ریالی شده هزینه ها دلاری، خواهشان رسیدگی بفرمایید. ممنون.
    • کهوری نژاد IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
      0 0
      ساده ترین راه در راستای عدالت در پرداخت ها، افزایش پلکانی حقوق هاست و معلوم نیست چرا دولت همچنان در این خصوص مقاومت می کند که نتیجه آن عمیق تر شدن شکاف کیفیت زندگی در میان حتی کارمندان می شود . کارمندانی باحقوق 15 میلیون و بیشتر در کنار کارمندان خبره و ارشد با حقوق 7 میلیون ! اگر در سال جدید برای حقوق های بالای 10 میلیون افزایشی در نظر نگیرند و بجای آن کف حقوق کلیه کارمندان را به 10 میلیون برسانند فشاری به دولت از نظر کمبود بودجه نخواهد آمد و هم بخش زیادی از کارمندان شرمنده زن و فرزند، کمی فقط کمی نفس خواهند کشید.