۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶
۳.۷ میلیون تن صنایع دستی از استان همدان صادر شد/ موزه‌ها را در خانه ببینیم
مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان:

۳.۷ میلیون تن صنایع دستی از استان همدان صادر شد/ موزه‌ها را در خانه ببینیم

همدان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از صادرات سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن صنایع دستی این استان خبر داد و گفت: صادرات صنایع دستی استان همدان به صورت رسمی و غیر رسمی انجام شده است.

علی مالمیر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه توسعه صادرات صنایع دستی استان همدان در سال جاری که به عنوان سال جiش تولید نامگذاری شده در برنامه خواهد بود، گفت: حوزه صنایع دستی استان همدان ظرفیت بالایی برای جهش تولید و صادرات دارد و برنامه‌ریزی لازم برای شکوفایی این استعداد در سال جاری صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان با یادآوری اینکه سال گذشته بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن صنایع دستی به صورت رسمی و غیر رسمی از استان همدان صادر شده است، گفت: حفظ و احیای رشته‌های صنایع دستی و توجه به حوزه صادرات مورد توجه خواهد بود.

سفال بخش عمده صادرات استان همدان را شامل می شود

مالمیر صنایع دستی صادر شده از استان همدان را شامل سفال و سرامیک، مروار بافی، مبلمان منبت، نقاشی روی سفال، تولیدات چرمی، سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و گلیم عنوان کرد و بابیان اینکه سفال بیشترین صادرات این بخش را به خود اختصاص داده است، گفت: بخشی از صادرات صنایع دستی استان همدان به صورت چمدانی و خارج از مبادی رسمی گمرک انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از فضاهای کسب و کار که می‌توان در جهش تولید به آن امیدوار بود و زمینه ارزآوری و سودآوری آن را بیشتر کرد صنایع دستی است، گفت: صنایع دستی استان همدان به کشورهایی شامل عراق، امارات، کانادا، هلند، سوئد، قطر، ویتنام، مالزی، ترکیه، آلمان، ایتالیا، غنا، بحرین و آذربایجان صادر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان همچنین از تصویب طرح ساماندهی مجموعه گردشگری عباس آباد شرکت سیاحتی علیصدر خبر داد و گفت: به منظور افزایش کیفیت تأسیسات گردشگری و حمایت از مسافران طرح ساماندهی ساخت و سازهای موجود در مجموعه گردشگری تپه عباس آباد پس از تصویب در کارگروه گردشگری، در کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست همدان نیز به تصویب رسید.

وی در ادامه با دعوت از صاحب نظرن در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای ارائه طرح‌ها و ایده‌ها گفت: برنامه‌های توسعه گردشگری استان همدان منسجم‌تر دنبال می‌شود.

امکان بازدید مجازی از موزه‌های استان همدان

مالمیر به روز جهانی موزه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تعطیلی موزه‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان بازدید مجازی از موزه‌های استان همدان از امروز بیست و هفتم اردیبهشت ماه تا یک خردادماه به صورت آنلاین و از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: فضای ایجاد شده این امکان را برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ کشور فراهم خواهد کرد تا در خانه‌های خود میزبان موزه‌های استان همدان باشند و در بازدیدی متفاوت به تماشای جاذبه‌های تاریخی و هنری این مجموعه‌ها بپردازند.

وی گفت: این تور مجازی با محوریت شعار «موزه‌ها را در خانه ببینیم» در فضای مجازی اینستاگرام و پیج میراث فرهنگی همدان به‌صورت آنلاین قابل پیگیری است.

کد خبر: ۱۹٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha