۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
استان زنجان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی به زمین نیاز دارد
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

استان زنجان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی به زمین نیاز دارد

زنجان-اسماعیلی،مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: استان زنجان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مازاد بر ۱۵ هزار واحد در حال ساخت به زمین نیاز دارد.

اصغر اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار بازار ،گفت: تولید مسکن از وظایف مهم دولتها است و در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان بر اجرای سریع طرح مسکن ملی بسیار تلاش می کند.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان در دو بخش غربی و شرقی پروژه های مسکن ملی تعریف شده است،ابراز داشت: از سال آینده با پیشرفت فیزیکی جهشی مواجه خواهند شد و قسمت عظیمی اسکلت و دیوار کشی تمام و وارد تاسیسات می شویم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ، به تداوم همکاری‌های بین بخشی برای تکمیل پروژه‌های مسکن ملی در استان تاکید کرد و بیان داشت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته تلاش می‌شود پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بالا، در اسرع وقت تکمیل شده و در سال آینده در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

اسماعیلی تاکید کرد: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی در حوزه نهضت مسکن ملی استان تعریف شده و این طرح، قرارداد سه جانبه واگذاری گروهی و زمین‌های ۹۹ ساله را در بر می‌گیرد که برای خود مالکی نیز سه هزار و ۶۲۶ واحد،۸۰۳ واحد بافت فرسوده، سه هزار و ۸۲۰ مسکن روستایی و ۷۰۰ واحد برای نیروهای مسلح ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: اسکلت و دیوارکشی بخشی اعظمی از این پروژه‌ها به زودی به اتمام می‌رسد و وارد بخش تاسیسات خواهند شد و برخی پروژه‌ها از نظر تاسیسات پیشرفت خوبی دارد و به زودی با تکمیل شدن به مرحله بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: در بخش غرب زنجان نیز حدود ۶ هزار واحد در حال ساخت بوده و میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در حدود ۴۳ درصد است و عملیات اجرایی این پروژه‌ها در ابتدای سال آغاز شده به همین دلیل پیشرفت فیزیکی پایینی دارند.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر این استان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی مازاد بر ۱۵ هزار واحد در حال ساخت به زمین نیاز دارد، افزود: در این خصوص اراضی لیل آباد به میزان هزار هکتار پیشنهاد شده است و توافق اولیه حاصل شده است.

کد خبر: ۱۹۶٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha