۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
جویبار پایلوت کشت گل نرگس می شود| وجود ۱۰ هزار خانوار عشایری
در گفتگو با بازار؛

جویبار پایلوت کشت گل نرگس می شود| وجود ۱۰ هزار خانوار عشایری

جویبار- عنایتی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران توسعه کشت گیاهان دارویی و گل وگیاهان زینتی را از برنامه های مهم استان بیان کرد و گفت: جویبار پایلوت کشت گل نرگس می شود.

حسن عنایتی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که مازندران قطب کشاورزی و امنیت غذایی کشور است که مرهون زحمات کشاورزان است، افزود: مازندران دارای تنوع تولید محصولات کشاورزی است که گل و گیاه از جمله این محصولات است و دارای رتبه های برتر در کشور است.

وی با اظهار این که پرورش گل نرگس اشتغالزا و درآمدزاست و شهرستان جویبار ۷۰ درصد سطح زیر کشت گل نرگس استان را دارد، گفت: جشنواره‌های مختلف محصولات کشاورزی را تقریبا در همه شهرستان های استان را داریم که نشان دهنده فرهنگ غنی مردم مازندران در حوزه کشاورزی و گردشگری کشاورزی است.

وی ادامه داد: باغات، مزارع، مراتع و آببندان‌ها از جاذبه‌های گردشگری کشاورزی استان هستند که می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد از این رو توسعه کشت گیاهان دارویی و گل و گیاهان زینتی از برنامه‌های جهاد کشاورزی مازندران است که در جویبار نیز مورد پیگیری جدی تری قرار می‌گیرد و جویبار پایلوت توسعه کشت گل نرگس استان خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به جایگاه ویژه‌ای در صنعت لبنیات و امنیت غذایی کشور گفت: زیرساخت‌های خوبی در حوزه دام و دامپروری دارد که تمرکز آن بر تولید گوشت و شیر است.

وی ادامه داد: در صنعت طیور به نقطه کمال رسیدیم ولی در تولید شیر و گوشت ظرفیت خالی داریم که اکثرا واحدهای سنتی و نیمه صنعتی هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۴ میلیون واحد دامی در استان داریم که بخشی از آن مربوط به عشایر است، افزود: کمتر از ۱۰ هزار خانوار عشایری در استان داریم که خدمات خوبی به آنان ارائه شده است.
♻️روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران

کد خبر: ۱۹۶٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha