۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
سطح کشت قراردادی گندم کشور به ۷۰۰ هزار هکتار رسید

سطح کشت قراردادی گندم کشور به ۷۰۰ هزار هکتار رسید

معاون توسعه مدیریت وزارت جهاد کشاورزی، کشت قراردادی را از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: در قالب این طرح تاکنون ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت گندم رفته است.

به گزارش بازار، هوشنگ محمدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی، کشت قراردادی را از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه در تولید و تامین محصولات استراتژیک کشور اعلام کرد و گفت: در قالب این طرح تاکنون ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور زیر کشت گندم رفته است.

هوشنگ محمدی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان کشت امسال، سطح کشت گندم در کشور به یک میلیون هکتار برسد.

وی ادامه داد: در این طرح علاوه بر تخفیف در خصوص خرید کود، برای آب بها و برق نیز ۵۰ درصد تخفیف وجود دارد و بیمه مزرعه و مشاوره‌های فنی و مهندسی هم رایگان در اختیار گندمکاران قرار می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی به اجرای سند الگوی کشت در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از محوری‌ترین مباحث کشور الگوی کشت است که اگرچه سال‌ها مطرح بوده، اما به مرحله اجرا نرسید تا اینکه به همت دولت سیزدهم اکنون وارد مرحله اجرا شده است.

وی تصریح کرد: سند الگوی کشت برای تمامی استان‌ها از جمله چهارمحال و بختیاری تدوین شده است و امید می‌رود مسوولان استان در اجرای مطلوب و مناسب آن هم‌افزایی و همت کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: اگر مجلس شورای اسلامی عنایت کند، برای سال ۱۴۰۲ برای الگوی کشت ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود و مدیری مجزا برای این طرح منصوب می‌شود.

به گفته وی در الگوی کشت، تولید سبزی و صیفی به گلخانه‌ها هدایت می‌شود تا اراضی مناسبی برای تولید محصولات استراتژیک فراهم شود از همین رو می‌طلبد استان‌ها برنامه مدونی برای توسعه گلخانه‌ها داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع با بیان این که الگوی کشت نیازمند ساختار جدید است و باید امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای آن فراهم شود، اظهار داشت: امید است در سال آینده مرکز اجرای الگوی کشت و نظام‌های بهره‌برداری راه‌اندازی شود.

به گفته وی، همچنین امید می‌رود بتوان ظرف ۲ سال آینده ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز استان‌ها خریداری و تامین شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha