۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
طراحی پوستر تبلیغاتی چیست؟ هرآنچه باید درباره پوستر بدانید

طراحی پوستر تبلیغاتی چیست؟ هرآنچه باید درباره پوستر بدانید

طراحی پوستر تبلیغاتی باید با دقت و تمرکز بسیار بالا انجام شود تا بتواند بیشترین تاثیر را روی مخاطبان داشته باشد.

به گزارش بازار، طراحی پوستر تبلیغاتی باید با دقت و تمرکز بسیار بالا انجام شود تا بتواند بیشترین تاثیر را روی مخاطبان داشته باشد. این روزها تبلیغات از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. یکی از روش‌هایی که همه ما با آنها تا حدودی آشنا هستیم پوسترهای تبلیغاتی هستند که در سایزهای مختلف طراحی می‌شود. به زبان ساده می‌توان گفت که پوستر صفحات کاغذی هستند که اطلاعات را به صورت عمودی برای مخاطب نشان می‌دهند. در این مقاله سعی داریم طراحی پوستر تبلیغاتی و نکات لازم را برای شما توضیح دهیم تا اطلاعات زیادی درباره پوسترها به دست آورید.

انواع پوسترها و ابعاد آن‌ها

پوسترها از لحاظ محتوا به سه دسته تقسیم می‌شوند. از انواع آنها می‌توان به پوسترهای تجاری، پوسترهای فرهنگی و پوسترهای اجتماعی اشاره کرد. پوسترهای تجاری مانند تمام پوسترهای تبلیغاتی شناخته می‌شوند. پوسترهای فرهنگی نیز پوسترهایی هستند که برای معرفی موزه‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پوسترهای اجتماعی نیز برای هشدار و راهنمایی‌های عمومی مانند مشکلات اجتماعی مناسب هستند. برای طراحی پوسترها ابعاد مشخصی وجود ندارد و می‌توان آنها را در سایزهای بسیار بزرگ نیز طراحی نمود. اندازه‌های رایجی که برای طراحی پوسترها مورد استفاده قرار می‌گیرد بدین شرح هستند:

پوسترهای که طول و عرض آن ها هشت و نیم در یازده اینچ است. پوسترهای یازده در هفده اینچ، بیست و دو در سی و چهار اینچ و ۲۴ در ۳۶ اینچ از پوسترهای متداول و رایج هستند. هر کدام از این پوسترها با هدف خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیش از طراحی باید هدف پوستر در نظر گرفته شود تا بتوان ابعاد آن را به طور دقیق انتخاب کرد.

پوستر تبلیغاتی چیست؟

پوستر تبلیغاتی چیست؟

همه ما می‌دانیم که برای معرفی کسب و کارهای گوناگون و فروش بیشتر باید از روش‌های تبلیغاتی مختلف استفاده کرد. تبلیغات باعث افزایش مشتریان و مخاطبان یک مجموعه شده و می‌تواند افزایش درآمد را برای یک مجموعه به دنبال داشته باشد. روش‌های تبلیغاتی مختلف با هزینه‌های گوناگون انجام می‌شود. هر مجموعه با توجه به بودجه و شرایطی که دارد از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند. پوستر تبلیغاتی نیز به عنوان یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغاتی مورد توجه بسیاری از کسب و کار ها قرار گرفته است. این روش تبلیغاتی که از زمان‌های بسیار دور رایج شده است هم اکنون نیز به عنوان یکی از روش‌های مناسب برای تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که پوسترها در مکان‌های گوناگون شهر و حتی خارج از شهر نصب می‌شوند می‌توانند تاثیر زیادی در ذهن مخاطب داشته و باعث افزایش مشتریان یک مجموعه شوند. پوسترهای تبلیغاتی توسط مجموعه‌های گوناگون به صورت خلاقانه طراحی می‌شوند. پوسترهای تبلیغاتی برای افزایش فروش و گاهی نیز برای اطلاع رسانی از محل جدید کسب و کار طراحی می‌شوند.

یک پوستر تبلیغاتی وظیفه رساندن اطلاعات مختلف در کمترین زمان ممکن به مخاطبان است. طراحی پوستر تبلیغاتی توسط نرم افزارهای مختلف انجام می‌شود. این پوسترها مزایای زیادی دارند که از آنها می‌توان به سایز منعطف، ماندگاری طولانی مدت، هزینه مناسب، افزایش آگاهی از برند و تنوع بسیار بالا اشاره کرد. چاپ پوسترهای تبلیغاتی در ابعاد و سایزهای مختلفی انجام می‌شود تا حدی که میتوان آنها را با سایز کوچک برای تبلیغ روی شیشه سوپرمارکت طراحی کرد.

پوسترهای تبلیغاتی بزرگ نیز برای کسب و کارهای بسیار ارزشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماندگاری طولانی مدت پوسترهای تبلیغاتی موجب شده که بتوان از آن‌ها مدت بسیار طولانی در هر شرایط جوی مختلفی استفاده کرد. هزینه پوستر نسبت به دیگر روش‌های تبلیغاتی بسیار مناسب است. پوسترهای تبلیغاتی موجب می‌شوند که مخاطبان نام برند را به راحتی به خاطر بسپارند. در طراحی پوستر تبلیغاتی می‌توان از رنگ‌های مختلف برای تفاوت با دیگر پوسترها استفاده کرد.

المان‌های تشکیل دهنده طراحی پوستر چیست؟

المان‌های تشکیل دهنده طراحی پوستر چیست؟

هر روش تبلیغاتی از المان‌های تشکیل دهنده گوناگون تشکیل می‌شود. هر یک از این المان‌ها تاثیر بسیار زیادی برای افزایش بازدهی یک تبلیغ دارد. در طراحی پوستر نیز باید از المان‌هایی استفاده کرد تا انتقال پیامها به بهترین شیوه برای مخاطبان انجام شود. از المان‌های تشکیل دهنده طراحی پوستر می‌توان به ایده‌پردازی درست و استفاده از عکس مناسب اشاره کرد. اگر از یک ایده مناسب برای اجرای طرح‌های گوناگون روی پوست استفاده شود تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

گاهی اوقات ایده‌های طراحی توسط طراحان پوستر انتخاب می‌شوند و گاهی مشتریان نیز می‌توانند خودشان در ایده پردازی موثر باشند. تصاویر و رنگ‌هایی که به منظور طراحی پوستز مورد استفاده قرار می‌گیرند اهمیت بسیار زیادی در طراحی پوستر دارند. اینکه عکس‌ها با چه ابعادی روی پوستر قرار گیرند و کیفیت و رنگ آن‌ها به چه صورت باشد باید مورد توجه قرار گیرد. در عکس‌های صنعتی باید موضوع عکس به صورت مستقیم که با آنها عکس مستقیم گفته می‌شود استفاده شود. عکس‌های تبلیغاتی نیز به صورت غیرمستقیم موضوع را به مخاطب توضیح خواهند داد. این کار باعث می‌شود که در ذهن مخاطب چالش ایجاد شود و بیشتر درگیر پوستر تبلیغاتی باشد. و همین طور پیشنهاد می کنیم اگر نیاز به برای طراحی پوستر دارید از شرکت بلو مارکتینگ طراحی پوستر خود را سفارش دهید.

اصول مهم در طراحی پوستر تبلیغاتی

اصول مهم در طراحی پوستر تبلیغاتی

توجه به اصول مهم در طراحی پوستر تبلیغاتی یکی از هدف‌های اصلی طراحان پوستر تبلیغاتی است. به مجموعه‌ای از رنگ، فونت و فرم‌ها طراحی پوستر گفته می‌شود. این عناصر باید دست به دست یکدیگر دهند و در یک طرح گرافیکی باعث خلق یک اثر هنری جدید شوند. در هنگام طراحی یک پوستر باید از این عناصر به بهترین نحو استفاده کرد. باید در انتخاب فونت و دقت بسیار زیادی انجام شود تا انتقال پیام به بهترین شیوه به مخاطب انجام شود.

اگر موضوع طراحی پوستر مربوط به کودکان باشد باید از فونت‌های فانتزی برای طراحی آن استفاده شود. تنوع فونت‌ها بسیار زیاد است و می‌توان به راحتی از فونت‌های گوناگون برای جذابیت بیشتر طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده کرد. در طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده از اشکال و نمادهای گوناگونی نیز اهمیت زیادی دارد. نمادهای هندسی دارای ماهیت‌های احساسی متفاوتی هستند که مخاطب با مشاهده آن‌ها احساس متفاوتی پیدا می‌کند.

برای طراحی پوسترهای صنایع خودروسازی باید از خطوط شکسته و برای طراحی پوسترهای صنایع غذایی باید از خطوط ملایم‌تر استفاده کرد. توجه به انتخاب خطوط و فرم پوسترهای تبلیغاتی در طراحی این پوسترها اهمیت زیادی دارد. رنگ‌ها هم همانند نمادهای گوناگون دارای ماهیت‌های خاصی است که احساس‌های گوناگون را به مخاطب انتقال می‌دهند. مخاطب با دیدن هر رنگ احساس متفاوتی پیدا خواهد کرد. زمانی که شما از رنگ آبی برای طراحی پوستر تبلیغاتی خود استفاده می‌کنید با رنگ قرمز تفاوت بسیار زیادی دارد.

بهترین حالت استفاده از سه رنگ متفاوت در طراحی یک پوستر است. از شلوغ کردن طراحی پوستر استفاده از رنگ‌های بسیار مختلف باعث می‌شود که انتقال پیام به خوبی به مخاطب انجام نشود. استفاده از رنگ‌های سرد در طراحی پوستر تبلیغاتی موجب می‌شود که مخاطب احساس آرامش و اطمینان پیدا کند. رنگ‌های گرم نیز باعث افزایش هیجان مخاطب و جلب توجه بیشتری او خواهد شد. شما باید با توجه به نوع موضوعی که می‌خواهید در طراحی پوسترهای تبلیغاتی استفاده کنید از رنگ‌های مختلف بهره‌مند شوید.

نرم افزارهای طراحی پوستر تبلیغاتی

نرم افزارهای طراحی پوستر تبلیغاتی

طراحی پوستر تبلیغاتی توسط نرم‌افزارهای متفاوتی انجام میشود. یکی از نرم افزارهای طراحی پوستر تبلیغاتی نرم‌افزار poster maker است. این برنامه دارای سیستم عامل اندروید بوده و امکانات زیادی دارد. می‌توان پوسترهای که از قبل طراحی شده را مورد استفاده قرار داده یا پوسترهای جدید را با امکانات جذاب و رایگان طراحی کنید. طراحی پوستر تبلیغات توسط این نرم افزار با سرعت بالا و به راحتی انجام پذیر است. از دیگر نرم افزارهای قابل توجه برای طراحی پوستر تبلیغاتی می‌توان به نرم‌افزار Canva اشاره کرد.

این نرم‌افزار سیستم عامل اندروید داشته و تعداد زیادی الگو و نمونه از پیش طراحی شده برای طراحی پوستر تبلیغاتی در اختیار طراحان قرار می‌دهد. نرم افزار دیگر نیز نرم افزارphonto است. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان به متن‌های گوناگون عکس‌هایی اضافه کرده و از بیش از ۲۰۰ فونت برای طراحی پوستر تبلیغاتی بهره‌مند شد. این نرم‌افزار برای طراحی پوسترهای ساده و جذاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهی اوقات اهمیتی ندارد که کدام نرم افزار برای طراحی پوستر تبلیغاتی مورد استفاده قرار دهید خلاقیت در طراحی پوستر می‌تواند اهمیت بیشتری نسبت به انتخاب نرم‌افزارهای طراحی داشته باشد اگر یک شخص آموزش‌های لازم را جهت طراحی با هر یک از نرم‌افزارها دیده باشد و بتواند به بهترین نحو از امکانات یک نرم افزار استفاده کند می‌تواند طراحی پوستر تبلیغاتی را به شکل بهتری انجام دهد.

در طراحی پوستر تبلیغاتی باید نکات بسیار زیادی مورد توجه قرار گیرند تا این پوسترها بتوانند تاثیر بیشتر خود را روی مخاطبان داشته باشند. از آنجایی که پوسترهای تبلیغاتی باید بتواند در ذهن خواننده بنشیند انتخاب متن‌هایی که در طراحی قرار می‌گیرد اهمیت بسیار زیادی دارند.

چگونه متن طراحی پوستر را انتخاب کنیم؟

چگونه متن طراحی پوستر را انتخاب کنیم؟

طراحی پوستر تبلیغاتی باید با اصول و قواعد انجام شود که هزینه‌ای که بابت طراحی توسط مشتری پرداخته می‌شود برای او صرف کند. اگر مشتری هیچ سودی از پرداخت هزینه برای طراحی پوسترهای مختلف نداشته باشید این هزینه به او باز نخواهد گشت. برای انتخاب متن طراحی پوستر باید از متن‌های شلوغ پرهیز کرده و یک متن کوتاه را انتخاب کرد. طراحان پوستر تبلیغاتی که متن‌های بسیار زیادی را در این پوسترها قرار می‌دهند باعث کاهش بازده پوسترهای تبلیغاتی خواهند شد. اگر دقت کرده باشید برخی از پوسترها دارای جملات بسیار کوتاهی برای تبلیغات هستند. این جملات در ذهن خواننده می‌نشینند و موجب افزایش بازده پوسترهای تبلیغاتی خواهند شد.

ویژگی های پوستر تبلیغاتی خوب

در طراحی پوستر تبلیغاتی باید به کیفیت چاپ اهمیت داد. از ویژگی پوسترهای تبلیغاتی خوب می‌توان به طرح زیبا به همراه یک چاپ با کیفیت اشاره کرد. پوستر تبلیغاتی خوب باید یک نظم منطقی بین طرح‌های تبلیغاتی و نوشته‌های روی پوستر داشته باشد. طرحی که روی پوستر قرار می‌گیرد اگر به درستی انتخاب شده باشد می‌تواند در کمتر از ۱۵ ثانیه روی مخاطب تاثیر داشته باشد. از ویژگی‌های دیگر پوستر تبلیغاتی خوب می‌توان به سایز مناسب آن اشاره کرد.

یک پوستر با توجه به مکانی که نصب می‌شود باید در سایز مناسب طراحی شود. از آنجایی که طراحی پوستر ها با تنوع بسیار بالا و در سایزهای مختلفی انجام می‌شوند می‌توان گفت که انتخاب ابعاد مناسب نقش مهمی در تاثیر پوسترهای تبلیغاتی خوب دارد. از ویژگی‌های دیگر می توان به جنس کاغذ برای طراحی پوستر اشاره کرد. هرچه جنس کاغذ کیفیت بهتری داشته باشد باعث افزایش مقاومت آن در برابر عوامل گوناگون بوده و طول عمر بیشتری پیدا خواهد کرد.

هزینه طراحی پوسترهای تبلیغاتی

هزینه طراحی پوسترهای تبلیغاتی

طراحی پوسترهای تبلیغاتی با هزینه های گوناگونی انجام می‌شود. اگرچه به طور کلی هزینه طراحی پوستر های تبلیغاتی نسبت به برخی از روش‌های تبلیغاتی به صرفه است اما با توجه به شرایط مختلف باید هزینه‌های گوناگونی برای طراحی این روش تبلیغاتی پرداخت. از عوامل موثر روی هزینه پوستر می‌توان به کیفیت چاپ، نوع کاغذ، ابعاد پوسترهای تبلیغاتی و غیره اشاره کرد. هر کدام از این عوامل به صورت جداگانه تاثیر مستقیمی روی قیمت داشته و اگر بهترین کیفیت برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی مورد استفاده قرار گیرد باید بیشترین هزینه برای چاپ آن پرداخت شود.

پوسترهای تبلیغاتی نیز با توجه به رنگی که مورد استفاده قرار می‌گیرند با هزینه‌های گوناگون انجام می‌شود کیفیت رنگ‌ها تاثیر بسیار زیادی روی طراحی پوسترهای تبلیغاتی دارد. زمانی که مخاطب یک پوستر را از فاصله دور مشاهده می‌کند فقط با توجه به کیفیت رنگ می‌تواند از محتوای درون آن اطلاعاتی به دست آورد هر چاپ پوستر تبلیغاتی با کیفیت بالاتری انجام شده باشد اطلاعات بیشتری به مخاطب می‌رسد. انتخاب یک مجموعه مناسب برای طراحی پوستر تبلیغاتی نیز تاثیر زیادی روی هزینه طراحی دارد. اگر شما یک مجموعه معتبر را برای طراحی پوستر تبلیغاتی انتخاب نمایید، هزینه‌های دریافت شده از شما به صرفه خواهد بود.

سخن پایانی

با توجه به مطالب بالا متوجه شدیم که یکی از روش‌های تبلیغاتی مناسب برای افزایش مشتریان و مخاطبان استفاده از پوسترهای تبلیغاتی است. طراحی پوسترهای تبلیغاتی توسط مجموعه‌های مختلفی در کشور ما انجام می‌شود. اگر دقت بسیار زیادی برای انتخاب المان‌های گوناگون در طراحی پوستر تبلیغاتی انجام شود این پوسترها تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته و موجب افزایش درآمد کسب و کارهای گوناگون می‌شوند. طراحی پوستر تبلیغاتی با توجه به شرایط مختلف پوسترها با هزینه‌های گوناگونی انجام می‌شود. اما به طور کلی این روش به عنوان یک شیوه به صرفه نسبت به دیگر روش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی باید هدف طراحی در نظر گرفته شود و پس از آن با استفاده از یک نرم‌ افزار طراحی، اقدامات لازم انجام گیرد. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را درباره این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.


 

کد خبر: ۱۹۶٬۷۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha