تخلیه ۱۲ میلیون تن کالای اساسی در ۹ ماهه امسال در بندر امام(ره)

تخلیه ۱۲ میلیون تن کالای اساسی در ۹ ماهه امسال در بندر امام(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ۲۰۹ شناور تا دی ماه امسال ۱۲ میلیون تن کالای اساسی را در بندر امام خمینی (ره) تخلیه کرده‌اند.

به گزارش بازار، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام اینکه ذخایر راهبُردی به دلیل اهتمام دولت در خرید کالای اساسی در سطح قابل قبولی قرار دارد، گفت: ۲۰۹ شناور تا دی ماه امسال ۱۲ میلیون تن کالای اساسی را در بندر امام خمینی تخلیه کردند.

آقایی افزود: از این میزان ۵۰ درصد از کالاها توسط بخش خصوصی و ۵۰ درصد برای بخش دولتی بوده است.

وی گفت: از رقم اعلام شده ورود کالای اساسی، تاکنون ۱۰ میلیون تن کالا از بندر امام خارج شده است که میزان خروج کالا از بندر توسط کامیون ۹۲ درصد و باقی به صورت ریلی از بندر خارج شده است.

به گفته آقایی، میزان تخلیه کالا در بندر امام در دو ماه گذشته به صورت روزانه ۶۵ هزار تن بوده و به صورت روزانه فقط در دی ماه برای جابه‌جایی کالاهای اساسی ۱۹۴۲ کامیون به وارد بندر شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: موجودی کالای اساسی در بندر هم اکنون ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تن است که در صف خروج از بنادر کشور هستند و اصطلاح رسوب کالا در توصیف این آمار نادرست است.

وی افزود: هم چنین مجموع کالاهای موجود در انبار، لنگرگاه و پای اسکله هم اکنون ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ادامه داد: دولت در خرید کالای اساسی اهتمام جدی دارد، ذخایر راهبُردی در سطح کشور قابل قبول است و تا شش ماه ابتدایی سال آینده نگرانی در مورد تامین کالای اساسی نداریم.

کد خبر: ۱۹۶٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha