۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
دست دلالان از بازار برنج کوتاه شود|جلوگیری از تغییر کاربری اراضی
استاندار گیلان:

دست دلالان از بازار برنج کوتاه شود|جلوگیری از تغییر کاربری اراضی

رشت- استاندار گیلان با تاکید بر حذف دست دلالان از بازار برنج گفت: سود اصلی باید به جیب برنجکاران رود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با اشاره به وضعیت تولید برنج استان در سال جاری گفت : باید دست دلالان از بازار برنج کوتاه شود تا قیمت این محصول برای تولیدکننده و مصرف کننده هر ۲ مقرون به صرفه شود و سود حاصل از تولید به جای دلال به جیب تولیدکننده و کشاورز برنجکار استان برود.

عباسی با بیان اینکه تولید برنج در سال زراعی گذشته خوب بود، افزود : تنها نگرانی در بخش موضوع قیمت بود که با توجه به نرخ های بازار بیشتر کشاورزان برنج تولیدی خود را هم اینک فروختند و برنجی دست کشاورزان خرد نیست اما برای آنکه سود اصلی نصیب کشاورز شود و تولید کننده هم توان خرید داشته باشد باید دلالان حذف شوند.

استاندار گیلان با اشاره به ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان تصریح کرد : تمام این اراضی کشاورزی باید در سال زراعی آینده زیرکشت برود، هیچ زمینی نباید بدون کشت باقی بماند.

وی ادامه داد: ضمن آنکه برای ارتقا راندمان تولید در واحد سطح باید اقدامات به زراعی را با مشاوره کارشناسان کشاورزی ارتقا داد تا بهره مطلوب از آب و زمین برده شود.

عباسی بیان کرد: عدم کشت برنج در اراضی شالیزاری مکانیزه تخلف است، این زمین ها از سوی دولت سرمایه گذاری شده ضمن اینکه در اراضی سنتی هم باید کشت برنج صورت گیرد با متخلفان در این بخش باید برخورد قانونی شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه زمین های مرغوب کشاورزی را باید حفظ کنیم، خاطر نشان کرد: این اراضی متعلق به آیندگان است نباید تغییر کاربری شود از این‌رو شناسنامه دار کردن زمین های کشاورزی از جمله اولویت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

عباسی در ادامه سخنانش در جلسه شورای کشاورزی گیلان با مهم دانستن آبندان‌ها اظهار کرد: لایروبی این آبندان ها اهمیت بسزایی دارد ضمن اینکه فرهنگ استفاده بهینه از آب کشاورزی باید بین کشاورزان ترویج داده شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha