۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۷
اعلام نرخ مرکبات در مازندران| قیمت گذاری دستوری لطمه زد
در گفتگو با بازار؛

اعلام نرخ مرکبات در مازندران| قیمت گذاری دستوری لطمه زد

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان نرخ مرکبات و کیوی گفت: قیمت دستوری تعیین شده به بازار مرکبات و باغداران صدمه زده است.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که ۱۰۳ هزار تن مرکبات و ۷۱ هزار تن کیوی در سال جاری از استان صادر و خارج شده است، افزود: آمار صادرات در ماه گذشته نسبت به ماه آبان رشد چشمگیری داشته و هزار تن مرکبات و دو هزار تن کیوی از استان خارج شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر قیمت پرتقال بهتر از قبل شده است زیرا در کشورهای منطقه نظیر ترکیه شاهد کاهش تولید و صادرات مرکبات هستیم و این مسئله برخی خریداران را به استان کشانده است.

وی از مردم خواست تا روند عرضه پرتقال را به بازار مدیریت کنند، گفت: در حال حاضر قیمت نارنگی های محلی روی درخت به ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان رسیده و قیمت کیوی نیز افزایش یافته است و قیمت کیوی در انبار ۲۴ هزار تا ۲۵ هزار تومان خرید و فروش می شود.

مهاجر یادآور شد: قیمت پایه پرتقال در حال کیلویی هفت هزار تومان است و پایانه های استان با این نرخ پرتقال را می خرند درحالی که ارزش واقعی آن بیشتر است، این درحالیست که پرتقال برای صادرات بین ۱۴ تا ۱۵ هزار تومان عرضه و فروخته می شود.

وی با انتقاد از قیمت های دستوری برای مرکبات گفت: قیمت پرتقال چند ماه پیش سه تا چهار هزار تومان اعلام شده بود و این به باغداران ن تولیدکنندگان صدمه زده است.

مهاجر با انتقاد از قیمت گذاری دستوری مرکبات دور میز افزود: قیمت واقعی پرتقال بالای ۱۵ هزار تومان است و تصمیمات غلط سبب بروز پیامدهایی می شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۷۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha