۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
جهش تولید با مردمی شدن اقتصاد میسر می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

جهش تولید با مردمی شدن اقتصاد میسر می‌شود

زاهدان - کارشناس حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد باید مردمی شود تا بتوان گام‌های موثری برای «جهش تولید» برداشت.

محمد امین مومنی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی فراوان است که می تواند با ورود بخش خصوصی به مرحله تولید و صادرات برسد.

وی افزود: فرهنگ سازی و تغییر نگرش نسبت به کار و تولید با رویکرد بخش خصوصی و استفاده از نیروی انسانی متخصص و کارآمد باید در اولویت قرار گیرد و دولت نیز نقش خود را در تسهیل‌گری، ساده‌سازی فرآیندهای اداری و حمایت از تولید کننده به درستی ایفا کند. 

کارشناس حوزه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: امروز اقتصاد کشور درگیر چالش هایی نظیر رانت و فساد است که این چالش ها باید رفع شود.

وی ادامه داد: طبق آمار رسمی کشور ما یک درصد از جمعیت دنیا را داراست درحالی که هفت درصد از تمام منابع دنیا را در اختیار داریم و منابع طبیعی ما از جمله خاک بیابان های ما هم برای ما نقش طلا را دارند و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس با جدیت به دنبال خرید خاک از ایران هستند.

مومنی گفت: این یعنی منابع و ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان و کشور به قدری زیاد است که اگر قصد صادرات منابع خام‌ به کشورهای دیگر را داشته باشیم در فاصله زمانی بیش از ۱۰۰ سال نیز به اتمام نمی رسد.

کد خبر: ۱۹٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha