۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
چرا ماشین لباسشویی لباس ها را آبکشی نمی کند؟

چرا ماشین لباسشویی لباس ها را آبکشی نمی کند؟

ماشین های لباسشویی مدرن تا حد زیادی کارهای خانه را تسهیل کرده اند.

به گزارش بازار، ماشین های لباسشویی مدرن تا حد زیادی کارهای خانه را تسهیل کرده اند. کافی است لباس های کثیف را داخل درام دستگاه قرار دهید و حالت شستشوی مورد نظر را انتخاب کنید. پس از تکمیل شستشو، لباس‌های تقریباً خشک از دستگاه بیرون آمده و کافی است برای خشک کردن نهایی، آویزان شوند.
 اما اگر نقصی در عملکرد تجهیزات رخ دهد دستگاه با مشکلات مختلفی روبرو می شود. به عنوان مثال ممکن است ماشین لباسشویی لباس ها را آبکشی نکند.
برای اکثر کاربران، چنین شرایطی به یک مشکل واقعی تبدیل می شود. زیرا آب در دستگاه باقی می ماند و خارج کردن لباس ها از مخزن را سخت می کند.  در چنین مواردی احتمالا لازم است از تعمیرکار مجاز کمک بگیرید.  
در مشهد، سامان سرویس خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در منزل را انجام می دهد. برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در مشهد،  تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در مشهد  و تعمیر ماشین لباسشویی دوو در مشهد با سامان سرویس تماس بگیرید.

۶ دلیل برای اینکه ماشین لباسشویی لباس ها آبکشی نمی کند:

اگر ماشین لباسشویی لباس‌ها را آبکشی نمی‌کند یا این کار را کامل انجام نمی‌دهد، ممکن است دلایل مختلفی برای این مشکل وجود داشته باشد، از ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین مسائل گرفته تا مشکلات پیچیده و ناخوشایند.  به عنوان مثال چند موقعیت وجود دارد که دلیل آن اصلاً در خرابی دستگاه نیست اما باعث می شود ماشین لباسشویی لباسها را آنکشی نکند:

- اضافه بار
  اگر لباس‌های زیادی را برای شستشو در ماشین لباسشویی قرار دهید، فضای کافی برای پودر لباس‌شویی وجود نداشته و به خوبی حل نمی‌شود. در این صورت پودر شسشتو در چین های لباس مسدود می شود و تماس کافی با آب ندارد.

- استفاده از مقدار زیادی پود
  گاهی اوقات لکه های سفید روی لباس ها به دلیل اینکه مقدار پودر بسیار بیشتر از حجم آبی است که برای شستشو وجود دارد، باقی می ماند.  برای از بین بردن این مشکل، یک چرخه اضافی را چندین بار اجرا کنید.

- کم بودن فشار آب
  فشار ناکافی آب به دو دلیل اتفاق می افتد:
۱. مشکلات در کل لوله کشی
۲. مسدود شدن شلنگ تامین کننده آب دستگاه 
در مورد اول، شما نمی توانید کاری انجام دهید، فقط باید صبر کنید تا وضعیت بهبود یابد. در مورد دوم، باید لوله تامین و فیلتر نصب شده در ورودی سیستم را تمیز کنید، در این صورت  برنامه شستشو دوباره کار خواهد کرد.

اگر هیچ یک از موارد بالا تایید نشد، به احتمال زیاد علت مشکل در خرابی خود ماشین لباسشویی است. این خرابی ها عبارتند از: 

۱.    ماشین لباسشویی هنگ می کند و به حالت آبکشی نمی رود.

ماشین لباسشویی در حالت عادی راه اندازی می شود، مدتی کار می شود، اما به محض اینکه وارد چرخه آبکشی می شود، برنامه به دلایلی متوقف می شود و به حالت آماده به کار می رود. ابتدا باید دریابید که دستگاه شما دقیقاً چه کاری را نمی خواهد انجام دهد: آبکشی یا پمپاژ آب.
اول از همه، باید تنظیمات فعلی را بازنشانی کنید، حالت "تخلیه" را انتخاب کنید و ماشین لباسشویی را دوباره راه اندازی کنید. اگر اتفاقی نیفتاد، شلنگ تخلیه را بررسی کنید.  به احتمال زیاد این شیلنگ پیچ خورده یا چیزی سنگین روی آن افتاده  است.  اگر شیلنگ مشکلی ندارد باید ببینید آیا انسداد در لوله فاضلاب وجود دارد. برای انجام این کار، لوله تخلیه را با دقت جدا کنید و آن را داخل وان یا سینک پر از آب فرو ببرید. اگر برنامه "آبکشی" کار کرده است، پس مشکل در لوله است.

۲.    انسداد در پمپ، فیلتر تخلیه یا نازل

این رایج ترین پاسخ به این سوال است که چرا ماشین لباسشویی وارد حالت آبکشی نمی شود یا لباس ها را خوب نمی چرخاند.  در آب کثیفی که دستگاه پس از شستشو تخلیه می کند، زباله های زیادی  مانند ماسه، گرد و غبار، خاک، مو، نخ و قرقره های کوچک و پرزها باقی می ماند.  گاهی به همه اینها محتویات جیب لباس ها اضافه می شود و این  زباله ها سیستم تخلیه را مسدود می کنند و آب جایی برای رفتن ندارد. برای از سرگیری آبکشی، باید شیلنگ تخلیه و فیلتر ورودی را کاملا تمیز کنید.

۳.    خرابی سنسور سطح آب

ماشین لباسشویی دارای قطعه ای بنام سوئیچ فشار دستگاه است که  سطح آب مخزن دستگاه را تعیین می کند. بسته به داده های دریافتی از این دستگاه، برد کنترل دستور فرآیند شستشو را می دهد. اگر سنسور سطح آب خراب شود، دستگاه  نمیفهمد چه کاری انجام دهد و متوقف می شود.

۴.    خراب شدن پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

این یکی دیگر از دلایلی است که باعث می شود حالت آبکشی کار  نکند یا ماشین لباسشویی لباس ها  را فشرده نکرده و آب اضافی آنها را نگیرد. در این صورت پمپ تخلیه آب را پس از شستشو پمپاژ نمی کند و ماشین لباسشویی لباس ها را آبکشی نمی کند. علت خرابی ممکن است ورود اجسام مختلف به پمپ تخلیه  یا صرفاً عمر طولانی قطعات باشد.

۵.     سوختن المنت دستگاه

اگر المنت ماشین لباسشویی بسوزد، آب تا دمای تنظیم شده گرم نمی شود. این باعث می شود که فرآیند در مرحله شستشو متوقف شود و حالت آبکشی به زمان شروع را ندارد. اگر هنگام تنظیم حالت شستشو، دما را روی بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد تنظیم کردید، فقط شیشه را لمس کنید. اگر کاملا سرد است بدان معنی است که المنت دستگاه معیوب است و باید تعویض شود.

۶.    سوختن ماژول کنترل

یکی دیگر از دلایل آبکشی نکردن لباس ها در ماشن لباسشویی این است که  برد کنترل در ماشین لباسشویی غیر قابل استفاده شده است.  بدون این قطعه، دستگاه پذیرش و دریافت دستورات را متوقف می کند، به این معنی که حالت آبکشی روشن نمی شود.

اگر ساکن مشهد و مناطق اطراف هستید برای تعمیر انواع ماشین لباسشویی ایرانی و خارجی، با سامان سرویس تماس بگیرید.  
سامان سرویس : ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸
www.samanserviceco.com

کد خبر: ۱۹۶٬۵۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha