۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
یارانه نانوایی های نوع یک و دو دوبرابر می شود
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان:

یارانه نانوایی های نوع یک و دو دوبرابر می شود

گرگان- پهلوانان، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می شود کمک یارانه ای که به واحد های خبازی نوع یک و دو تعلق می گیرد در آینده دوبرابر شود.

حسین پهلوانان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به افزایش هزینه های تولید، یارانه ای که به واحدهای نانوایی نوع یک و دو داده می شود در آینده دوبرابر خواهد شد تا مقداری از هزینه های نانوا را جبران کند.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان افزود: در حال حاضر برای تامین کمبود خمیر مایه در استان با کارخانه های تولیدکننده این محصول رایزنی شده تا میزان سهمیه استان افزایش یابد و این چالش واحد های خبازی رفع شود.

وی با بیان این نکته که سرمای هوا علت افزایش مصرف خمیر مایه در نانوایی ها است، بیان کرد: در حالت عادی برای هر کیسه آرد ۶۰ گرم خمیر مایه نیاز است اما در این فصل میزان مصرف برای هر کیسه به ۱۵۰ گرم می رسد.

پهلوانان ادامه داد: این افزایش مصرف تا حدودی بر کمبود خمیر مایه موثر بوده اما سازمان صمت استان در تلاش برای رفع این کمبود در گلستان است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه افزایش نرخ نان در استان مطرح شده، یادآورشد: برای اینکه افزایش قیمت نان در استان صورت بگیرد باید آنالیز قیمت در استان تکمیل شود که در این رابطه تنها سازمان جهاد کشاورزی استان تصمیم گیرنده نیست.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اکنون در استان کمبودی برای تامین آرد وجود ندارد و توزیع آن توسط اتحادیه خبازان به واحدهای نانوایی انجام می شود.

کد خبر: ۱۹۶٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha