۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۹
بازار سرمایه تنها بازاری است که توان افزایش قیمت دارد
کارشناس بازار سرمایه:

بازار سرمایه تنها بازاری است که توان افزایش قیمت دارد

کارشناس بازار سرمایه معتقد است: تصویب طرح مالیات برعایدی سرمایه، پول‌ها را وارد تولید و بازار سرمایه می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، حسین محمودی اصل، کارشناس بازار سرمایه گفت: به تازگی قیمت کامودیتی‌ها به خصوص قیمت نفت افزایش اندکی را بدست آورده اند که این موضوع تاثیر خود را بر بازارسرمایه کشورمان گذاشته است، به طوری که شاهد افزایش تقاضا برای سهام‌های کامودیتی محور بودیم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بحث خصوصی سازی صنعت خودرو هر روز داغ‌تر می‌شود، به طوری که این موضوع موجب شده است تا در بعضی از روزها جنب و جوش بازار سهام افزایش یابد.

این تحلیل گر بازارهای مالی ابراز داشت: البته بعضی از روزها بازار سرمایه افت می‌کند، اما در چرخه‌های بعدی با سخنان مسئولان مجددا جنب و جوش به بازار سهام باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: بازارسهام دوره با ثباتی را طی نمی‌کنند، زیرا شرکت‌های بورسی با کاهش حاشیه سود مواجه هستند که ناشی از دو دلیل است، اول در بودجه ۱۴۰۱ شرکت‌ها با رشد هزینه‌ها از جمله افزایش هزینه گاز مصرفی مواجه هستند.

محمودی اصل افزود: دوم این که شرکت‌های بورسی با قطعی گاز در زمستان و قطع برق در تابستان مواجه هستند.

این فعال بازار سهام تاکید کرد: طی سال‌های اخیر که به نام تولید نام گذاری شده است، اما در عمل بخش تولید از ارائه بودجه ترس دارد و نگران دست درازی به جیب شرکت‌ها است، بنابراین با توجه به تجربیات سال‌های گذشته سیل ورود پول به بورس نسبت به سال‌های گذشته محدود شده است.

این کارشناس بازارهای مالی عنوان کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارز، ورود پول به بازار سهام قوت گرفته است، به طوری که ورود پول به بازار سهام چند برابر و منجر به تقویت شاخص کل بورس شده است.

وی افزود: اکنون دولت و مجلس در حال بررسی دو طرح هستند، اول تغییر نرخ سود بانکی و دوم مالیات بر عایدی سرمایه است. محمودی اصل تصریح کرد: مالیات بر عایدی سرمایه تا تصویب و اجرا زمان زیادی خواهد برد، بنابراین در حال حاضر تاثیری بر بازار سهام ندارد.
بازار سرمایه تنها بازاری است که توان افزایش قیمت دارد

این کارشناس بازار سهام گفت: در بین بازارهای مالی بازار سرمایه تنها بازاری است که توان افزایش قیمت دارد چرا که در این بازار حباب وجود ندارد، اما سایر بازارها دیر یا زود با رکود دست و پنجه نرم خواهند کرد.

محمودی اصل در پایان تاکید کرد: با وجود این که صحبت های گوناگونی در حوزه بازار سرمایه شده است، اما هیچ پیام روشنی از سوی مسئولان به بازارسهام نرسیده است و تنها حمایت از بازار سهام بررسی طرح قانون مالیات بر عایدی سرمایه است.

کد خبر: ۱۹۶٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha