۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱
پیگیری روند اجرای ۷۵۷ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی در مناطق شهری و روستایی
تشریح عملکرد وزارت راه و شهرسازی در ۸ ماهه سال جاری؛

پیگیری روند اجرای ۷۵۷ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی در مناطق شهری و روستایی

وزارت راه و شهرسازی اجرای ۷۵۷ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی، افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن، ثبت‌نام سازندگان بخش خصوصی و متقاضیان دارای زمین جهت پرداخت تسهیلات را عملکرد ۸ ماهه در دولت سیزدهم اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در این گزارش روند اجرای ۷۵۷ هزار واحد مسکن طرح نهضت ملی در مناطق شهری و روستایی، افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن در تهران، سایر کلانشهرها، مراکز استان‌ها و مناطق روستایی و ثبت‌نام سازندگان بخش خصوصی و متقاضیان دارای زمین (خودمالک) جهت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به تعداد ۳۳۳ هزار واحد مسکونی بخشی از عملکرد ۸ ماهه معاونت مسکن و ساختمان در دولت سیزدهم اعلام شده است.

براساس این آمار تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در مناطق شهری کشور در بهار ۱۴۰۱ معادل ۳۱ هزار و ۴۹۷ فقره اعلام شده است. همچنین تورم سالانه ۱۲ ماهه در بخش تغییرات شاخص قیمت آپارتمان مسکونی شهر تهران در مهر ۱۴۰۱ معادل ۳۲.۴ درصد و نرخ تورم سالانه در بهار امسال معادل ۴۴.۸ درصد است.

در این گزارش تدوین برنامه تفصیلی تولید چهارمیلیون مسکن در ۴ سال، ایجاد سامانه طرح نهضت ملی مسکن و ثبت‌نام بیش از ۵.۵ میلیون متقاضی در تمامی استان‌های کشور، تاسیس و راه‌اندازی صندوق ملی مسکن، افزایش سقف تسهیلات ساخت و افزایش طول دوره بازپرداخت این تسهیلات از جمله عملکردهای معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است.

همچنین، پیگیری ادامه روند عملیات اجرایی به ظرفیت ۵۷۶ هزار واحد مسکونی در زمین‌های دولتی در مناطق شهری که این واحدها در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی هستند، شروع عملیات اجرایی به ظرفیت ۱۸۱ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی، ثبت‌نام سازندگان بخش خصوصی و متقاضیان دارای زمین (خودمالک) جهت پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به تعداد بالغ بر ۳۳۳ هزار واحد مسکونی بخش دیگری از اقداماتی است که در دولت سیزدهم اجرا شده است.

کد خبر: ۱۹۶٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha