۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
 اجساد مسافران بوئینگ قابل شناسایی نیست/ تعداد مسافران ایرانی و غیرایرانی در دست بررسی است
سخنگوی سازمان اورژانس کشوردر گفتگو با بازار:

اجساد مسافران بوئینگ قابل شناسایی نیست/ تعداد مسافران ایرانی و غیرایرانی در دست بررسی است

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: همه مسافران هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ ‌اوکراینی که صبح امروز در حوالی تهران سقوط کرد کشته و اجساد آنها به علت متلاشی شدن هواپیما قابل شناسایی نیست.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس در گفتگو با بازار، با بیان این که تعداد مسافران و خدمه این هواپیما در مجموع ۱۷۶ نفربوده اند که همگی کشته شده اند افزود: نیروهای امدادی اورژانس در همان لحضات اولیه بر سر صحنه حاضر شدند اما با توجه به متلاشی شدن هواپیما امکان شناسایی اجساد وجود نداشت.

گفتنی است، صبح امروز یک فروند بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراینی دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام، بین پرند و شهریار (خلج‌آباد) در استان تهران، سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند، اغلب مسافران این پرواز ایرانی بودند.

جعبه های سیاه پیدا شد

به گفته علی القاصی، دادستان تهران: هر دو جعبه سیاه هواپیمای سقوط کرده در شاهد شهر شهریار پیدا شد.

همچنین مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از انتقال اجساد متلاشی شده سقوط هواپیما به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان خبر داد.

دکتر مهدی فروزش افزود: در پی سقوط هواپیمای اوکراینی، تیم کارشناسی از پزشکی قانونی به محل سقوط اعزام شدند. اجساد این حادثه بعد از جمع‌آوری به مرکز تشخیصی آزمایشگاهی پزشکی قانونی استان تهران واقع در کهریزک منتقل می‌شود و به محض انتقال اجساد کار شناسایی و تعیین هویت آغاز خواهد شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ادامه داد: سوله مدیریت بحران در مرکز کهریزک برای تحویل اجساد آماده شده است و تلاش می‌کنیم تا حد امکان در حداقل زمان و با دقت لازم کار شناسایی اجساد به انجام برسد و بخش آزمایشگاه سرولوژی و ژنتیک مرکز نیز در حالت آماده باش قرار دارد.

دو دانش آموخته دانشگاه شریف در میان کشته شدگان هواپیما

دکتر هادی پرستار، مدیر کل روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف گفت: متأسفانه دو دانش آموخته دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف در میان کشته شدگان هواپیمای اوکراینی بودند. این دو دانش آموخته در مقطع کارشناسی در دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کردند و عازم کانادا بودند.

  مسافران دوتابعیتی، علت اختلاف آمار جان باختگان

یک منبع آگاه در فرودگاه امام خمینی نیز گفت: علت اختلاف آمار ملیت مسافران پرواز سقوط کرده، مسافران دو تابعیتی هستند.

وی افزود: اینکه چه تعداد از این مسافران ایرانی و چه تعداد اتباع خارج بوده اند بصورت دقیق مشخص نیست چراکه برخی از این مسافران دو تابعیتی بوده اند.

این منبع آگاه گفت: آمار اداره گذرنامه نیروی انتظامی با آمار مسافران شرکت هواپیمایی از نظر ملیت مشخص نیست و کارشناسان مشغول بررسی این موضوع هستند تا آمار دقیق آن مشخص شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز با تایید بروز نقص فنی در پرواز شرکت هواپیمایی اوکراین گفت: بلافاصله پس از بلند شدن (تیک آف) هواپیما از باند فرودگاه امام، ارتباط بی سیم این هواپیما با برج مراقبت قطع شد.

رضا جعفرزاده افزود: این هواپیما، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه بامداد امروز فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران را به مقصد فرودگاه کی یف در اوکراین ترک کرد و شش دقیقه بعد در ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه در حوالی شهریار سقوط کرد.

وی افزود: این هواپیما حامل تعدادی زیادی از هموطنان ما و تعدادی مسافر از سایر ملیت‌ها بوده و ارزیابی‌های اولیه حاکی است همه مسافران این پرواز جان باخته اند.

همه پروازها در زمان مقرر انجام می‌شود

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همه پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه‌های سراسر کشور در زمان خود انجام می‌شود و هیچ اخلال و تاخیری در پروازها وجود ندارد.

جعفرزاده افزود: به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین در اطراف تهران، هیچ اخلال و تاخیری در پروازها ایجاد نشده است و همه پروازها در زمان از قبل تعیین شده، انجام می‌شود.

کد خبر: ۱٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رویا IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
      3 0
      مگه جسدی هم هست که شناسایی بشه؟