۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
مشاغل پرتقاضا در کانادا کدامند؟

مشاغل پرتقاضا در کانادا کدامند؟

بنا به گزارش فرصت های شغلی خالی، عدد مربوط به این شاخص در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به مقدار قابل توجه ۹۵۷۷۰۰ مورد رسید.

به گزارش بازار، بنا به گزارش فرصت های شغلی خالی، عدد مربوط به این شاخص در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به مقدار قابل توجه ۹۵۷۷۰۰ مورد رسید. این افزایش در بازار کار از سوی اداره آمار کانادا به عنوان بالاترین مقدار سه ماهه تاریخ کانادا نامیده شد.  جمعیت پیر و رشد جمعیت کم باعث شده تا کانادا با کمبود شدید نیروی کار مواجه شود. دولت های فدرال و استانی برای پر کردن فرصت های خالی با مهارت های لازم، اتکای قابل توجهی بر جمعیت مهاجران دارند.

اکثر استان ها و قلمروهای کانادایی، فهرستی از مشاغل پرتقاضا را براساس نیازهای بازار کار تهیه می کنند. اگر مهارت های شما با موارد اشاره شده در فهرست یک استان خاص همخوانی داشته باشد، شانس بهتری برای انتخاب شدن از سوی برنامه نامزدی استانی و کاریابی در کانادا قبل از رسیدن یا بلافاصله بعد از رسیدن به این کشور خواهید داشت.

سیستم دسته بندی ملی مشاغل (NOC یا ناک) چیست؟

قبل از پرداختن به مشاغل پرتقاضا در کانادا باید با ناک آشنا شویم. سیستم دسته بندی ملی مشاغل به ارزیابی سطح مهارت نیروهای کار خارجی و نتیجتا دسته بندی مشاغل متناسب با مهارت هایشان می پردازد. یادتان باشد که مشاغل براساس شرح وظایف و تجربه افراد در این حوزه شغلی دسته بندی می شود. به این صورت می توانید سطح مهارتی ناک خود را پیدا کنید.

مشاغل پرتقاضای کانادا در ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳

فهرست مشاغل زیر نشان دهنده مشاغل پرتقاضای کانادا و کد ناک برای هر شغل، و همچنین برآوردی از میانگین حقوق ساعتی آنها است.

توسعه دهنده (کد NOC: ۲۱۷۴ و ۲۱۷۵)

مشاغل پرتقاضا در کانادا کدامند؟

مهارت یک متخصص حوزه فناوری که در پیدا کردن مشکلات کدها، اجرای آنها و ساخت نرم افزارهای کامپیوتری تخصص دارد، در کانادا بسیار ارزشمند است. شانس حضور و کسب حقوق مناسبی برای داشتن یک زندگی باکیفیت در کانادا برای شما بالا است. نیاز به حضور توسعه دهندگان یکی از نیازهای تقریبا همیشگی جامعه کانادا است – بنا بر آمار بانک مشاغل کانادا آنها تا سال ۲۰۲۸ می توانند شاهد ۶۴۲۰۰ موقعیت شغلی جدید باشند؛ حقوق سالیانه یک توسعه دهنده در حدود ۷۸۰۰۰ دلار کانادا است. 

حسابدار (کد NOC: ۰۱۱۱ و ۱۱۱۱)

دومین شغل پرتقاضا برای مهاجرت به کانادا، حسابداری است. هر کسب و کار و تجارتی به ثبت آمارها و حسابهایشان نیاز دارند و اگر در حساب و کتاب خوب هستید، احتمالا یک عامل ارزشمند برای آنها خواهید بود. بعلاوه این شغل در مقایسه با موارد دیگر، گزینه باثبات تری در کانادا به شمار می رود و فعالان این حوزه نیز با دریافت ۶۳۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار کانادا در سال در بین جمعیت نسبتا پردرآمد کانادا به شمار می روند. دسته بندی شغلی برای این شغل، شامل این دو کد است – ۰۱۱۱ برای مدیران مالی و ۱۱۱۱ برای حسابداران و حسابرسان.

مدیر پروژه مهندسی (کد NOC: ۰۲۱۱)

کانادا در واحدهای تولیدی، به خصوص در نقاطی مثل انتاریو و ساسکچوان، شاهد رشد بوده است. این حوزه نیز از مشاغل پردرآمد کانادا محسوب می شود و موقعیت شغلی و مزایای شغلی مناسبی برای مدیران پروژه های مهندسی خوشنام در نظر گرفته می شود. قراردادهای خصوصی و دولتی مختلفی برای متقاضیان این حوزه وجود دارد که زمینه کسب درآمد ۷۴۰۰۰ تا ۹۲۰۰۰ دلاری را برای آنها فراهم می کند.

مدیر بازاریابی (کد NOC: ۰۱۲۴)

اگر توان کار در یک محیط گروهی و حضور در فرهنگ خلاقانه کانادا را دارید، جای درستی را انتخاب کرده اید. اگر متخصص سازماندهی، راه اندازی کمپین و ایجاد آگاهی درباره موضوعات مختلف هستید، می توانید استعدادهای خود را شکوفا کنید. فرصتهای شغلی بسیاری برای شاخه هایی مثل تبلیغات، بازاریابی، مدیر ارتباطات عمومی و حوزه های مرتبط دیگر وجود دارند. میانگین درآمد سالیانه مدیران بازاریابی در کانادا با توجه به مهارتها و شرایط فرد می تواند از ۹۸۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰۰ دلار کانادا باشد.

پرستار (کد NOC: ۳۰۱۲)

اگر متخصص حوزه مراقبت از بیماران و نیازهایشان هستید و مهارتها و تجربه لازم برای اثبات آن را دارید، شانس بالایی برای موفقیت و کسب درآمد مناسب از پرستاری در کانادا خواهید داشت. براساس آمار بانک مشاغل کانادا، در حدود ۱۹۱۱۰۰ فرصت شغلی برای پرستاران رسمی عمومی و بخشهای روانی وجود دارد. میانگین درآمد سالیانه پرستاران در کانادا در حدود ۷۰۰۰۰ دلار کانادا است.

متخصص برق (کد NOC: ۷۲۴۱، ۷۲۴۲، ۷۲۴۳، ۷۲۴۵ و ۷۲۴۶)

متخصصین برق نقش مهمی در فهرست مشاغل پرتقاضای کانادا ایفا می کنند. با توجه به نیاز به اجرای عملیات برقی برای ادامه مناسب فعالیت های روزانه، حضور متخصصین برقی نیز یک نیاز پیوسته است. به متخصصین برق در خانه ها، کارخانجات و شرکت ها، استادیوم ها و تقریبا هر ساختمان و جایی نیاز است. میانگین درآمد سالیانه یک متخصص برق در حدود ۶۴۰۰۰ دلار کانادا است.

درخواست کار از طریق سیستم اکسپرس اینتری

سیستم اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرتی نیست، بلکه یک سیستم امتیازبندی آنلاین است که شامل سه برنامه مهاجرتی خیلی جامع می شود. این برنامه های محبوب در بین مهاجران عبارتند از:

  1. تجربه کانادایی
  2. نیروی کار ماهر فدرال
  3. برنامه نیروی کار ماهر فنی فدرال

یک نکته برای متقاضیانی که به دنبال ثبت نام تحت سیستم اکسپرس اینتری هستند: باید یک دعوتنامه ارسال درخواست (ITA) اقامت دائم دریافت کنید که به مدت ۶۰ روز معتبر خواهد بود. در نتیجه، اطلاعات حساب کاربریتان را باید قبل از تاریخ انقضای دعوتنامه پر کنید. بعد از تکمیل حساب کاربری، به شما گفته می شود که کدام برنامه مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری برایتان مناسب خواهد بود.

یادتان باشد که شرایط شما و احتمال دریافت ITA به اعتبار و کامل بودن اطلاعات ارائه شده در پروفایل حساب کاربری بستگی دارد. بنابراین به متقاضیان تاکید می کنیم که صداقت و دقت را در ارائه اطلاعات حساب کاربریشان در اولویت قرار دهند، در غیراینصورت با ریجکت شدن درخواستان مواجه می شوند.

کاریابی در کانادا از طریق برنامه نامزدی استانی (PNP)

مشاغل پرتقاضا در کانادا کدامند؟

برنامه نامزدی استانی (PNP) برای مهاجرین دارای مهارت های کافی، گزینه خوبی خواهد بود. متقاضیان دارای مهارت ها، تحصیلات و تجربه کاری مناسب، می توانند در برنامه PNP استانی که شاهد کمبود مهارت شما است، به موفقیت دست پیدا کنند. بعلاوه استانهای مختلف در کانادا با نیازهای مختلفی مواجه هستند و همین موضوع باعث می شود تا استانداردهای هر استان و قلمرو مختص به خودش باشد.

نکته طلایی: در صورتیکه شرایط حضور در سیستم اکسپرس اینتری را داشته باشید، امکان ثبت درخواست اجازه کار موقت را هم خواهید داشت. PNP بخشی از جریان های مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری نیست و مربوط به یک استان خاص است که می توانید از طریق سیستم اکسپرس اینتری در آن ثبت نام کنید.

ثبت نام در PNP به کمک اکسپرس اینتری به دو روش ممکن است:

گزینه ۱:

یک استان یا قلمروی مد نظرتان برای زندگی و کار کردن در کانادا را انتخاب کنید. فرد بنا بر استان انتخابی اش ممکن است برای نامزدی انتخاب شود و در صورتیکه چنین شود، صلاحت فرد توسط مامور اداره مهاجرتی مورد ارزیابی قرار می گیرد. شاید برای ارائه اطلاعات بیشتر با شما تماس گرفته شود.

گزینه ۲:

برای نشان دادن استان/قلمروی مد نظرتان یک حساب کاربری در سیستم اکسپرس اینتری بسازید. در نتیجه براساس پروفایل اکسپرس اینتری با شما تماس گرفته می شود تا جریان مهاجرتی را انتخاب کنید؛ به صورت الکترونیکی و از طریق حساب کاربریتان نامزد خواهید شد.

نکته طلایی: به متقاضیان تاکید می کنیم که جستجوی کاملی درباره استانهایی که برنامه PNP اجرا می کنند، داشته باشند. حتما قبل از انتخاب استان، شرایط اقتصادی، فرصت های شغلی و سطح امنیت آن را به دقت بررسی کنید.

یادتان باشد که هر مورد مهاجرتی با دیگری متفاوت است و توصیه ما استفاده از کمک یک مشاور مهاجرتی معتبر کانادایی (RCIC) برای راهنمایی در طول فرایند و استفاده از خدمات او در کمک به کاریابی در کانادا است.

درخواست کار از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک (AIP)

این برنامه به منظور تسهیل فرایند استخدام توسط کارفرمایان طراحی شد. ایده پشت این طرح، ساده تر کردن فرایند انتخاب افراد بااستعداد جهانی و نیروهای کار ماهر خارجی برای پر کردن کمبودهای ایجاد شده در بازار کار است.

گام‌های فرایند ثبت نام

در ادامه، صرف نظر از برنامه انتخابی، گامهای ثبت نام درخواست کار یا اقامت دائم در کانادا آورده شده است:

  • گام ۱: پیدا کردن سطح مهارت و ناک متناسب با خودتان
  • گام ۲: بررسی امکان ورودتان به کانادا و شرایط برنامه های مهاجرتی مختلف
  • گام ۳: یک فرصت شغلی را پیدا کنید و یک جاب آفر بگیرید
  • گام ۴: باید ببینید که به چه نوع ویزای کار کانادا نیاز دارید و آیا کارفرمایتان باید گواهی ارزیابی اثرگذاری بازار کار (LMIA) را نیز بگیرد یا خیر.
  • گام ۵: تمامی مدارک مورد نیاز را جمع کنید و اطلاعات لازم را پر کنید.
  • گام ۶: هزینه ثبت درخواست را بپردازید.

یادتان باشد که متقاضیان باید تمامی قسمتهای فرم درخواستشان را به دقت پر کنند و مدارک معتبر و درستی که تاییدکننده اطلاعاتشان باشد را ارائه کنند. ناتوانی در این موضوع منجر به بروز تاخیر در زمان بررسی و بازگشت درخواست به متقاضی می شود. اما می توانید با حفظ صداقت و دقت در اطلاعات و مدارک ارائه شده از این موضوع جلوگیری کنید.

منبع: مقالات سایت کاریابی ورسک

کد خبر: ۱۹۶٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha