۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
خرید ملک در ترکیه: شرایط و هزینه آن

خرید ملک در ترکیه: شرایط و هزینه آن

زندگی در ترکیه به معنای لذت بردن از مناظر باشکوه و دریا، خوردن غذاهای خوشمزه و استقبال گرم همسایگان است.

به گزارش بازار، زندگی در ترکیه به معنای لذت بردن از مناظر باشکوه و دریا، خوردن غذاهای خوشمزه و استقبال گرم همسایگان است. مردم ترکیه در مقایسه با ساکنان بسیاری از کشورهای دیگر سبک زندگی پر جنب و جوش و غنی دارند. علاوه بر این، ترکیه از آنجایی که در مرز اروپا و آسیا قرار دارد، یک کشور دارای اهمیت ژئواستراتژیک است. با همه این نکات مثبت، چه کسی دوست ندارد در یک کشور اوراسیا ساکن شود؟ ناگفته نماند، با وجود طرح دریافت شهروندی، ورود به ترکیه دیگر یک کار سخت نیست. و مهم‌تر از همه، فرصت‌های تجاری موجود برای مهاجران در اینجا فوق العاده بوده و سرمایه گذاری در ترکیه را سودآور کرده‌است.

 دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری، پس از موفقیت چشمگیر طرح‌های اقامت اسپانیا، پرتغال و یونان به شهرت رسید. همچنین مهم‌ترین دلیلی که خارجی‌ها را مشتاق به دریافت ویزای سرمایه‌گذاری ترکیه می‌کند این است که ترکیه به آن‌ها امکان دسترسی به بازارهای اروپایی و آسیایی را می‌دهد. بنابراین، این فقط مختصری از آنچه باید بدانید است. آیا می‌دانید مزایای اخذ شهروندی ترکیه چیست؟ علاوه بر این، آیا شما حتی واجد شرایط دریافت ویزای سرمایه‌گذاری ترکیه هستید؟ اگر نه، برای برآورده شدن معیارهای لازم، چه کاری باید انجام دهید؟

مزایای دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

ممکن است از این موضوع بی‌خبر باشید، اما دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری مزایای زیادی دارد. برخی از مزایای آن در زیر فهرست شده‌اند:

  • زندگی، کار و تحصیل آزادانه در ترکیه
  • یک مسیر سریع و آسان برای دریافت شهروندی
  • بردن خانواده با خود
  • دریافت آسان ویزای شینگن
  • تابعیت مضاعف
  • سرمایه‌گذاری سودآور
  • سفر بدون ویزا

آیا خارجی‌ها می‌توانند در ترکیه ملک بخرند؟

خرید ملک در ترکیه: شرایط و هزینه آن

برای خرید ملک در ترکیه لازم نیست شهروند یا مقیم ترکیه باشید. با این حال باید بدانید که، خرید خانه در ترکیه به طور خودکار حق زندگی در آنجا را اعطا نمی‌کند – خارجی‌ها ممکن است هنوز نیاز به درخواست ویزا یا اجازه اقامت داشته باشند.

همچنین چند محدودیت وجود دارد که خریداران خارجی باید قبل از شروع جستجوی ملک خود در ترکیه بدانند:

  • شهروندان خارجی نمی‌توانند بیش از ۳۰ هکتار ملک در ترکیه خریداری کنند.
  • خرید یا اجاره ملک در مناطق ممنوعه نظامی مجاز نمی‌باشد.

آیا می‌توانم در ترکیه ملک بخرم و تابعیت بگیرم؟

مانند برخی از کشورها، ترکیه نیز دارای یک طرح "ویزای طلایی" است که به خارجی‌ها در صورت حداقل سرمایه‌گذاری تابعیت اعطا می‌کند. چند راه برای اخذ تابعیت از طریق سرمایه‌گذاری در ترکیه وجود دارد، از جمله راه اندازی کسب و کار یا واریز مبلغ مشخصی در بانک ترکیه. با این حال می‌توانید در ترکیه ملک بخرید و تابعیت دریافت کنید، البته به شرطی که حداقل ۴۰۰۰۰۰ دلار (یا معادل آن به ارزهای دیگر) خرج کنید. به محض اینکه خانه خود را خریدید، کارت اقامت دائم را دریافت می‌کنید و می‌توانید بلافاصله برای شهروندی ترکیه درخواست دهید. در نهایت می‌توانید پاسپورت ترکیه خود را در کمتر از ۳ تا ۶ ماه دریافت کنید.

بهترین مکان برای خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه: شرایط و هزینه آن

ترکیه دارای انبوهی از استراحتگاه‌های ساحلی، مناطق زیبای حومه شهر و شهرهای پرجنب‌وجوش برای انتخاب است. مکان مناسب شما برای خرید ملک بستگی به هدفتان از خرید آن دارد- خانه‌ای برای تعطیلات، خانه‌ای برای دوران سالمندی یا خانه‌ای در مرکز شهر.

بیایید تنها چند مورد از محبوب‌ترین شهرها و استراحتگاه‌های ترکیه را در بین خریداران خارجی بررسی کنیم:

  • استانبول: این کلان شهر پر جنب و جوش یکی از محبوب‌ترین نقاط برای خارجی‌ها است به گونه‌ای که حدود ۴۴ درصد افراد اقدام به خرید انواع ملک در شهر استانبول یا سرمایه‌گذاری در این شهر انتخاب می‌کنند. داشتن دسترسی مناسب و تنوع غذایی، فرهنگ و تاریخ، همگی از ویژگی‌های بارز این شهر است. البته قابل ذکر است که خیلی شهر ارزانی برای خرید ملک نیست.
  • آنتالیا: دومین انتخاب محبوب برای ۲۱ درصد از خریداران خارجی ملک، آنتالیا است که قیمت‌های به نسبت ارزانی را ارائه می‌دهد. جمعیت مهاجر زیادی دارد و گردشگران زیادی را جذب می‌کند، بنابراین می‌تواند انتخاب خوبی برای تعطیلات باشد. همچنین گزینه‌ای برای خرید ملک در آلانیا در بالای ساحل وجود دارد که به "مروارید ریویرای ترکیه" معروف است.
  • فتحیه: هزاران خارجی در فتحیه زندگی می‌کنند که مناظر زیبای ساحلی، سواحل عالی، املاک مقرون به صرفه و طعم زندگی سنتی ترکیه‌ای را ارائه می‌دهد. اگر در حال خرید ملک برای زندگی هستید، ممکن است این نقطه توریستی محبوب را در زمستان کمی بیش از حد آرام بیابید.
  • بدروم: بدروم شیک در سواحل جنوب غربی ترکیه برای کسانی که به دنبال تجمل هستند ایده‌آل است، با اینو وجود، دهکده‌های ماهیگیری عجیب و غریب نیز دارد. املاک اینجا ارزان‌ترین در کشور نیست، اما برای بیشتر بودجه‌ها، حق انتخابی وجود دارد.
  • بورسا: اگر به دنبال یک معامله خوب هستید، فقط یک ساعت با ماشین از استانبول به بورسا بروید. همراه با املاک ارزان، این شهر دارای مکان‌های تاریخی جذاب، کوه‌های باشکوه، پارک‌های سبز و استخرهای آب گرم است.
  • آنکارا: اگر به دنبال زندگی در شهر هستید اما ملک استانبول را بسیار گران می‌بینید، آنکارا می‌تواند جایگزین خوبی باشد. این شهر پایتخت ترکیه بوده و همه مغازه‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌هایی که می‌خواهید را دارد، و برای مهاجران شاغل و صاحبان مشاغل بین‌المللی عالی است.

چگونه می‌توانم در ترکیه ملک پیدا کنم؟

اگر هنوز در ترکیه زندگی نمی‌کنید و با بازار املاک آن آشنا نیستید، استفاده از مشاور املاک می‌تواند ایده خوبی باشد. استفاده از کمک‌های یک نماینده بسیار مفید است، زیرا وی می توانند به شما کمک کند تا روند قانونی خرید ملک را طی کنید و تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما بگذارد. همیشه باید قبل از انتخاب مشاور املاک خود، خوب تحقیق کنید و به اعتبار و صلاحیت آن‌ها نگاه کنید. همچنین بد نیست بدانید که در ترکیه، آژانس‌های املاک و مستغلات طبق قانون ملزم به داشتن گواهینامه از سازمان صلاحیت حرفه‌ای هستند.

مراحل خرید ملک در ترکیه چیست؟

بیایید روند خرید خانه در ترکیه را بررسی کنیم:

  1. در بازار تحقیق کنید و یک مشاور املاک محلی پیدا کنید - اگر قبلاً در ترکیه زندگی نمی‌کردید، باید در این زمینه بیشتر تحقیق کنید.
  2. هنگامی که ملک مد نظر را پیدا کردید، قیمت و شرایط خرید (نماینده املاک شما می‌تواند در این مورد کمک کند) را با فروشنده مذاکره کنید.
  3. یک قرارداد فروش امضا می‌کنید و مبلغ رزرو کوچکی را پرداخت می‌کنید - در این مرحله، خرید از نظر قانونی الزام‌آور است.
  4. یک وکیل مستقل، مورد اعتماد و واجد شرایط برای رسیدگی به جنبه قانونی معامله تعیین کنید. باید شناسنامه و یا گذرنامه و اجازه اقامت خود را (در صورت وجود) آماده داشته باشید.
  5. یک ارزیابی کامل باید توسط یک ارزیاب مستقل انجام شود که می‌تواند ۳-۴ روز طول بکشد.
  6. وکیل شما تاپو (Tapu) یا همان سند مالکیت ملک را بررسی خواهد کرد. سپس باید برای ثبت نام به دفتر تاپو ارسال شود، بنابراین تاپو جدید حاوی مشخصات شما صادر خواهد شد.
  7. در این مرحله، معامله انجام شده و شما صاحب ملکی در ترکیه خواهید شد.

آیا می‌توانم با خرید خانه، تابعیت ترکیه را دریافت کنم؟

بله، با خرید خانه می‌توانید شهروند ترکیه شوید. در واقع، این راه یکی از محبوب‌ترین مسیرهای دریافت شهروندی ترکیه توسط سرمایه‌گذاری است.

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای دریافت پاسپورت ترکیه، ۴۰۰۰۰۰ دلار است. این مبلغ سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک است.

همچنین تا سال ۲۰۲۲، این مبلغ ۲۵۰۰۰۰ دلار بود. برای سایر شیوه‌های سرمایه‌گذاری، مبالغ از ۵۰۰۰۰۰ دلار شروع می‌شود.

پس از انجام سرمایه‌گذاری واجد شرایط، می‌توانید انتظار داشته باشید که شهروندی خود را در سه تا چهار ماه آینده دریافت کنید.

منبع: مقالات سایت آژانس مهاجرتی گونش اینوست

کد خبر: ۱۹۶٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha