۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
حمایت ستاد اجرایی فرمان امام از ایده‌های برتر در زمینه تسهیل فرزندآوری
بازار خبر می دهد

حمایت ستاد اجرایی فرمان امام از ایده‌های برتر در زمینه تسهیل فرزندآوری

به همت بنیاد ۱۵ خرداد، نخستین جشنواره طراحی صنعتی برای کودک با هدف مناسب‌سازی فضای خانه برای رشد و تربیت کودکان برگزار شد.

به گزارش بازار؛ آیین اختتامیه و نمایشگاه طراحی صنعتی برای کودک با حضور معاون زنان رئیس‌جمهور، معاون ستاد اجرایی فرمان امام، دبیر ستاد ملی جمعیت، رئیس کمیسیون طرح جوانی جمعیت مجلس، مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد در محل نمایشگاه‌های دائمی ستاد اجرایی فرمان امام برگزار شد و از ایده‌های برتر تقدیر به عمل آمد.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام در این باره گفت: این جشنواره در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری و کمک موثر به خانواده‌هایی که ۲ یا ۳ فرزند به بالا دارند برگزار شد تا فضای خانه‌های شهری این افراد که متناسب با فرزندآوری نیست بهبود پیدا کند.

حمایت ستاد اجرایی فرمان امام از ایده‌های برتر در زمینه تسهیل فرزندآوری

سیدمصطفی سیدهاشمی افزود:با صنعتی‌سازی و تولید انبوه ایده‌های برتر این جشنواره، بهترین استفاده از فضاهای کوچک انجام میشود تا کودک با ایمنی بیشتر در منزل رشد کند و از آسیب‌های مختلف به دور باشد و بااستفاده از طرح‌های خلاقانه، بیشترین بهره از کمترین فضا برده شود.

رئیس هیئت مدیره بنیاد ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام صرفا به برگزاری یک جشنواره اکتفا نمی کند و از این طرح‌ها برای تولید صنعتی و تجاری‌سازی و در دسترس قرار دادن آنها برای خانواده‌ها اقدام خواهد کرد و صنعتی‌سازی این طرح‌ها را هم به سازندگان برتر واگذار خواهیم کرد.

سیدهاشمی ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد همچنین اقداماتی را برای خانواده‌های محروم دارای فرزند معلول هم در دستور کار دارد؛ ما متعهد شدیم در سال‌جاری ۱۰ هزار خانه معلول را بازسازی و مناسب‌سازی کنیم و اگر ابزاری نیاز است مانند رمپ ورودی، بالابر، توالت فرنگی و تشک مواج را تهیه و در اختیار این خانواده‌ها قرار دهیم.

حمایت ستاد اجرایی فرمان امام از ایده‌های برتر در زمینه تسهیل فرزندآوری

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده هم در این آیین اظهار داشت: مؤلفه اصلی قدرت در همه عرصه‌ها وابسته به جمعیت و نیروی جوانی است؛ علم و دانش هم نیازمند نخبگان جوان است؛ متأسفانه در سال‌های گذشته برای افزایش جمعیت غفلت شد و به زنان، خانواده، پایداری و افزایش ثبات خانواده بی‌توجهی بزرگی صورت گرفت.

انسیه خزعلی افزود: باید با فرهنگ فردگرایی و عدم تشکیل خانواده مقابله کرد؛ فقط صدور احکام و قوانین دولتی برای افزایش جمعیت پاسخگو نیست بلکه مثل همه اتفاقات بزرگ دیگر لازم است خود مردم در این موضوع ورود کنند.

معاون رئیس‌جمهور تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد ۱۵ خرداد در این زمینه پیشرو و پیشگام بوده و جهش خوبی در اجرای طرح‌های مختلف برای تشویق زوجین به فرزندآوری و حمایت از زنان و خانواده داشته و برگزاری این جشنواره نیز به رفع دغدغه بسیاری از مادران و والدین در خصوص نامناسب بودن وسایل و لوازم موجود در خانه‌ها و آپارتمان‌ها برای حضور نوزاد و کودک کمک شایانی می کند.

حمایت ستاد اجرایی فرمان امام از ایده‌های برتر در زمینه تسهیل فرزندآوری

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد هم در این آیین اظهار داشت: کشور ما در معرض آسیب پیری جمعیت است و می‌طلبد کارهایی را در این زمینه انجام دهیم تا به چاله بزرگ جمعیتی نیفتیم.

حمیدرضا علیان‌زادگان تصریح کرد: پویش ایران جوان به منظور حمایت از دانشجویان برای فرزندآوری را راه انداختیم که بر همین اساس بسته حمایتی بانکی تعریف شده و کارگاه‌های آموزشی ویژه دانشجویان درحال برگزاری است

وی ادامه داد: پویش ملی لبخند مادری هم باحمایت ستاد اجرایی فرمان امام در حال اجراست که بسته‌هایی شامل ۴۰ قلم کالا به ارزش ۶ میلیون تومان به خانواده‌ها اهدا میشود؛ توزیع این بسته‌ها را با تعداد ۵ هزار بسته آغاز کردیم و به ۵۰ هزار بسته خواهیم رساند.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی هم در این آیین خاطرنشان کرد: اگر با وضعیت فعلی حرکت کنیم ۳۰ سال دیگر در سیاه‌چاله جمعیت قرار گرفته و ۱۵۰ سال در آن می‌مانیم؛ فقط ۶ سال برای عدم ورود به این سیاه چاله وقت داریم به شرطی که نرخ زاد و ولد در کشورمان ۲.۵ باشد.

حمایت ستاد اجرایی فرمان امام از ایده‌های برتر در زمینه تسهیل فرزندآوری

امیرحسین بانکی‌پور تصریح کرد: ۱۵ سال بود که ازدواج‌ها سیر نزولی داشت ولی قانون تعالی جمعیت که از سال۱۴۰۰ آغاز شد باعث توقف سیر نزولی شد و هم اکنون سیر ازدواج افزایشی است و در ۶ ماهه ابتدای سال جاری شاهد افزایش تعداد موالید هستیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: نباید به جایزه ملی جمعیت صرفا به منظور جایزه محور بودن آن نگاه کرد؛ باید افرادی که با ابتکار و خلاقیت باعث جهش در تعداد ازدواج و فرزندآوری شده‌اند شناسایی و اقدامات آنها الگوگیری و تعمیم داده شود.

گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوح و تندیس از ایده‌های برتر و خلاقانه تقدیر و جوایزی به آنان اهدا شد.

کد خبر: ۱۹۵٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha