۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در روزهای آینده
رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور اعلام کرد

افزایش ۱۰ درصدی مصرف گاز در روزهای آینده

کوشکی، رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور گفت: برای امروز مصرف گاز در بخش خانگی به عدد ۵۹۰ تا ۶۰۰ میلیون متر مکعب پیش بینی شده است.

به گزارش بازار، غلامرضا کوشکی گفت: از اواخر هفته گذشته با ورود جبهه هوای سرد به کشور شاهد کاهش دما و افزایش مصرف گاز را بودیم و با توجه به تداوم سرما و افزایش مصرف گاز در روزهای آینده پیش بینی شده که در اواسط هفته مصرف گاز روند افزایشی داشته باشد و طبق اعلام سازمان هواشناسی این هفته شاهد گسترش سامانه در کل کشور هستیم و برای اکثر استان‌ها برف و باران پیش بینی شده است.

وی افزود: هموطنان عزیز این اطمینان را داشته باشند وزارت نفت و شرکت ملی گاز تمام تلاش خود را می‌کند تا حداکثر تولید و انتقال گاز را از مبادی تولید به اقصی نقاط کشور برسد.

رئیس مرکز راهبری شبکه گاز کشور ادامه داد: تقریباً ۷۰ درصد از گاز تولیدی در بخش خانگی مصرف می‌شود و هموطنان عزیز در این روزها که سرما تداوم دارد و مصرف هم روند افزایشی دارد بسیار می‌تواند با راهکارهای بسیار ساده که هزینه بر هم نیست کاهش مصرف گاز را در بخش خانگی داشته باشند و به پایداری شبکه گاز کمک کند.

کوشکی افزود: یکی از راهکارهای ساده برای کاهش مصرف گاز با پوشش لباس مناسب در منزل می‌توان به کاهش مصرف گاز بسیارکمک کرد.

وی ادامه داد: تقرییاً تمام استان‌های نیمه شمالی کشور مصرف شان بیش از استاندارد است و استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان و به ترتیب رتبه اول تا سوم را در مصرف گاز دارند.

کد خبر: ۱۹۵٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha