۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
چگونگی تخصیص بسته حمایتی فعالان صنایع دستی
معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی خبر داد

چگونگی تخصیص بسته حمایتی فعالان صنایع دستی

محمودیان، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی از بخشودگی اجاره بهای فعالان عرصه صنایع دستی که در اماکن متعلق به میراث فرهنگی فعالیت می کنند، خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، پویا محمودیان با اشاره به اینکه بسته های حمایتی از تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و هنرمندان صنایع دستی که از زمان ابتدای شیوع بیماری با مشکلات اقتصادی مواجه شدند از روزهای آینده به آنها اختصاص می یابد افزود : بر اساس برنامه ریزی های انجام شده هنرمندانی که در کارگاههایی که متعلق به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است فعالیت می کنند و یا این کالاها را در این مکانها به فروش می رسانند مشمول بخشودگی اجاره بها می شوند.

وی گفت: استمهال سهم حق به کارفرما، امهال بدهی های مالیاتی، استمهال پرداخت هزینه های برق و گاز مصرفی کارگاهها و پرداخت وام با بهره ۱۲ درصدی برای کارگاههای انفرادی و جمعی از دیگر موارد بسته های حمایتی از فعالان عرصه صنایع دستی است.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین تعویق اقساط تسهیلات به مدت سه ماه را از دیگر اقدامات حمایتی از فعالان، هنرمندان و فروشندگان صنایع دستی دانست.

محمودیان از توافق با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و افزود : بنیاد برکت به مناسبت سال جهش تولید و همیاری با معاونت سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی به هنرمندان و فعالان ۶ هزار طرح منتخب کسب و کار در صنایع دستی وام ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصد پرداخت می کند.

وی گفت : زمان بازپراخت اقساط وام به مدت ۵ سال است و هنرمندان و فعالان صنایع دستی پس از تایید وزارت میراث فرهنگی با نظارت وزارتخانه و بنیاد برکت وام را دریافت می کنند.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی افزود: مالکان کارگاههای آسیب دیده صنایع دستی باید گزارش کارگاه را به وزارتخانه ارائه کنند و پس از تایید این کارگاهها به بنیاد برکت معرفی و پرداخت وام از هفته های آینده آغاز می شود.

محمودیان گفت : در پی مکاتبات و مذاکرات انجام شده با بنیاد برکت، آستان قدس رضوی و بنیاد مستضعفان بسته های معیشتی برای زنان هنرمند صنایع دستی خودسرپرست و سرپرست خانوار اختصاص می یابد تا بتوانند پس از پایان شیوع بیماری کرونا فعالیت خود را ادامه دهند.

کد خبر: ۱۹٬۵۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha