۲ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹
زیرساخت‌ها برای تولید ۵ هزار تُن ماهی سی باس دریایی در خوزستان فراهم شد| اجرای موفق در آبادان
سرپرست شیلات خوزستان:

زیرساخت‌ها برای تولید ۵ هزار تُن ماهی سی باس دریایی در خوزستان فراهم شد| اجرای موفق در آبادان

اهواز- محمدی دوست، سرپرست اداره کل شیلات خوزستان گفت: زیرساخت‌های لازم برای تولید سالانه ۵ هزار تُن ماهی سی باس دریایی در خوزستان فراهم شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات خوزستان، مهرداد محمدی دوست اظهار کرد: توسعه تولید تجاری ماهی باس دریایی آسیایی یکی از طرح های اولویت دار شیلات خوزستان است و بر اساسی برنامه ریزی به عمل آمده با زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده تولیدپنج هزارتُن ماهی باس دریایی در خوزستان هدف گذاری شده است.

وی اجرای طرح آزمایشی تولید تجاری ماهی باس دریایی آسیایی در آبادان را موفقیت آمیز خواند و بیان کرد: گسترش حدود یک‌هزار و ۵۰۰ طرح آبزی پروری در آبادان و تولید پنج هزار تُن ماهی نیز در سطح خوزستان پیش‌بینی شده است.

محمدی دوست آمار اشتغال بخش شیلات در آبادان را ۲۱ هزار و ۱۹۰ نفر اعلام کرد و گفت: در سه بخش صید و صیادی حدود ۱۹ هزار و ۸۸۰ نفر، ۶۰۰ نفر در حوزه آبزی پروری و ۷۱۰ نفر در بخش صنایع تبدیلی و بازار به صورت مستقیم در آبادان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: تعهد اشتغال شیلات در شهرستان آبادان امسال ۱۱۰ نفر بوده است که با ۱۱۲ درصد رشد به ۱۲۴ نفر رسیده است.

محمدی دوست به میزان تولیدات شیلاتی در شهرستان آبادان اشاره کرد و ادامه داد: تولید میگوی پرورشی خوزستان یکهزار و ۳۰۰ تُن بوده است که ۹۲۲ تُن در مجتمع چوئبده آبادان و ۳۷۸ تُن در منابع آبی دیگر و مزارع منفرد برداشت شده است.

وی ادامه داد: پرورش ماهیان گرمابی در خوزستان نیز سه هزار و ۶۵۰ تُن و استحصال آبزیان دریایی حدود ۲۴ هزار تُن بوده است.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان، اجرای طرح آزمایشی تولید تجاری ماهی باس دریایی آسیایی در آبادان را موفقیت آمیز خواند و بیان کرد: این طرح با حداقل ۲و مخزن ۱۵۰ مترمکعبی با تولید چهار تُن توجیه اقتصادی دارد که تا ظرفیت بالاتر در نخیلات و استخرهای ۲ منظوره استان قابلیت پرورش دارد.

محمدی دوست گفت: باس دریایی آسیایی یک ماهی صادراتی و مقاوم به شوری است که به دلیل رشد سریع، تکثیر آسان و پذیرش غذای فرموله جزو بهترین ماهیان پرورشی اقتصادی دنیا محسوب می‌شود که در مدت پنج ماه به بیش از ۷۰۰ تا ۸۰۰ گرم می‌رسد که مناسب بازار است.

وی بیان کرد: از مسوولان پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور درخواست می کنیم برخی مطالعات زیست محیطی مورد نیاز را بررسی و تکمیل کنند.

کد خبر: ۱۹۵٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha