۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
مالیات و منافع ۷۳ شرکت مرکزی با گردش مالی ۱۰ هزار میلیاردی نصیب استان تهران می شود
نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی اراک:

مالیات و منافع ۷۳ شرکت مرکزی با گردش مالی ۱۰ هزار میلیاردی نصیب استان تهران می شود

اراک- نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی اراک گفت: مالیات و منافع ۷۳ شرکت مرکزی با گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد تومانی نصیب استان تهران می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عماد مردانی پیش از ظهر جمعه در جلسه اعضا و هئیت رئیسه اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اراک با منتخب مردم خمین در مجلس یازدهم که در اتاق بازرگانی اراک برگزار شد، اظهار داشت: استان مرکزی یک استان بسیار برخوردار و مظلوم کشور است و همیشه نردبان عده ای شده ایم اما خود و مردم استان  از منابع خدادادی که در اختیار این خطه است محروم بوده ایم.

وی با بیان اینکه از ثروت های خدادادی برای مردم استان استفاده نشده است یادآورشد: بارها در این مجموعه به دنبال این احقاق حق بوده‌ایم، بخشی از آن محقق شد و بخشی نشده است.

مردانی با بیان اینکه  شهرستانهای مختلف استان مرکزی هر کدام در بخشی حرفی برای گفتن دارند افزود: شهر خمین به دلیل فاصله ۶۰ کیلومتری با مرکز استان یک مزیت خوب برای جذب سرمایه گذار به شمار می رود زیرا با استفاده از معافیت های مالیاتی جذابیت است ومی توان از این ظرفیت به نحو احسنت بهره برد.

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی اراک با بیان اینکه در سال ۹۷ در حدود ۳ هزار میلیارد تومان واریزی به خزانه داشتیم گفت: درصد این مبلغ از ناحیه مالیات پرداختی بخش صنعت استان بوده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی تنها استانی است که ۱۰۰ درصد مالیات که دولت برای آن مشخص کرده را توانسته محقق کند یادآورشد: متاسفانه فشار تامین مالیات بر روی دوش مردم استان است اما منافع آن به یک نفر می رسد که این موضوع اصلا پسندیده نیست.

مردانی گفت: در استان مرکزی ۷۳ شرکت با گردش مالی بیش از ۱۰هزارمیلیارد تومان وجود دارد که حاضر نیستند کارت بازرگانی خود را از استان مرکزی تهیه کنند و به تبع منافع  فعالیت های آنها و مالیات پرداختی آن هم نصیب استان تهران می شود.

وی ادامه داد: این منافع باید به استان مرکزی تعلق  بگیرد چراکه آلودگی هوا و استفاده از زیر ساخت‌ها و آب و غیره از منابع این استان استفاده می شود و منافع آن در اختیار دیگران قرار میگیرد بنابراین می طلبد این موضوع پیگیری شود.

کد خبر: ۱۹٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha