۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
خراسان رضوی به کشور تاجیکستان ملزومات بهداشتی هدیه کرد
در قالب یک محموله به ارزش ۱۰ میلیارد ریال

خراسان رضوی به کشور تاجیکستان ملزومات بهداشتی هدیه کرد

مشهد- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از ارسال محموله بهداشتی این استان به ارزش بیش از ده میلیارد ریال به کشور تاجیکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان به روابط نزدیک ایران و تاجیکستان اشاره کرد و گفت: بیش از  ۶۰ درصد مبادلات تجاری ایران با این کشور به خراسان رضوی ارتباط دارد و روابط استان با تاجیکستان در پی سفر سال گذشته استاندار و برگزاری نمایشگاه به‌طور چشمگیری ارتقا پیداکرده است.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در تاجیکستان و درخواست سفیر ایران در این کشور، استاندار دستور داد کمیته‌ای تشکیل و در حد توان محموله‌ای به‌صورت ویژه ارسال شود.

رسولیان به مشارکت بخش خصوصی استان به‌خصوص اتحادیه صادرکنندگان و شرکت‌هایی که در تاجیکستان فعال هستند، اشاره کرد و افزود: با کمک دانشگاه علوم پزشکی بخشی از داروهای موردنیاز و تجهیزات درخواستی ازجمله ماسک، لباس، گان، دستکش و غیره تهیه و با کمک هواپیمایی وارش که هزینه حمل و نقل را به عهده گرفت، محموله ارسال شد.

وی افزود: با توجه به مذاکرات تلفنی روز چهارشنبه هفته گذشته دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان و نظر به روابط و پیوندهای عمیق تاریخی و تمدنی این دو کشور، در این مقطع زمانی که مردم هم‌کیش و تبار تاجیک در حال گذران سخت‌ترین روزهای شروع کرونا هستند، هماهنگی‌های خوبی در سطح استان و کشور با صادرکنندگان و تشکل‌های بخش خصوصی طی چند روز گذشته به عمل آمد.

وی بیان کرد: نتیجه این هماهنگی تهیه اقلام بهداشتی و دارویی مورد نیاز تاجیکستان در قالب محموله‌ای به ارزش بیش از ده میلیارد ریال بود که روز گذشته با پرواز مستقیم از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به مقصد کشور تاجیکستان ارسال شد و به وسیله سفیر در اختیار بخش پزشکی این کشور قرار گرفت.

کد خبر: ۱۹٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha