۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
لابی خودرویی های صمت برای تصاحب صندلی خودروسازان| آقای وزیر، وزارتخانه را رها کرده است؟
شایعات صنعت خودرو به وزارت صمت کشید

لابی خودرویی های صمت برای تصاحب صندلی خودروسازان| آقای وزیر، وزارتخانه را رها کرده است؟

شنیده ها و شایعات حاکی از آن است که یکی از مدیران خودرویی وزارت صمت به دنبال لابی برای تصاحب صندلی ایران خودرو است، اینجاست که وزیر صمت حتما به ارباب جمعی وزارت بیشتر دقت خواهد کرد.

بازار؛ گروه خودرو: شایعات و شنیده ها از بدنه وزارت صمت حاکی از آن است که یکی از مدیران ارشد خودرویی این وزارت به دنبال لابی جهت تصاحب صندلی مدیرعاملی ایران خودرو است.

هرچند که طی روزهای گذشته شایعات عدیده در خصوص آبی پوشان جاده مخصوص منتشر شد، اما شنیدن این خبر حتی به فرض شایعه بودن، نشان از تخفیف شان وزارت صمت به عنوان سیاست گذار صنعتی در کشور دارد.

برخی از مشاورین و مدیران این وزارت خانه با تفرعن نسبت به حل مشکلات صنعت خودرو برخورد می کنند. هرچند که سید رضا فاطمی امین وزیر صمت تلاش کافی برای انتخاب معاونین خبره انجام داده است، اما مدیران دفتر خودرویی این وزارت خانه بلندپروازی هایی دارند که کارنامه عملکرد وزیر صمت را زیر سوال خواهد برد.

چندی پیش سعید مدنی مدیرعامل اسبق گروه خودروسازی سایپا در خصوص عملکرد وزارت صمت به خبرنگار بازار گفت: متاسفانه مدیران و مشاورین خودرویی وزیر صمت آگاهی کافی و وافی در خصوص صنعت خودرو ندارند. همین مساله سبب شده که تصمیمات خلق الساعه در خصوص واردات یا سیاستگذاری صنعت خودرو رخ دهد.

وی، افزود: اگر وزارت صمت به جای استفاده و انتخاب مدیران کم تجربه صنعت خودرو از مشاورین باتجربه استفاده کند، وضعیت تولید صنعت خودرو بهبود خواهد یافت.

وزارت صمت طی چندماه گذشته بستر لابی برای افراد بانفوذی شده است که با تحمیل نظرات اشتباه خود در تلاش برای سهم خواهی از بدنه خودروسازی هستند. سهم خواهی که نتیجه آن تبدیل کالای مصرفی به کالای سرمایه ای است، اگر وزیر صمت به عنوان شخص سیاست گذار صنعتی کشور اقدام به تغییر این رویه نکند، بزودی از خودروسازی خصولتی در کشور فقط نام آن باقی خواهد ماند.

گفتنی است که باتوجه به عملکرد مهدی خطیبی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو احتمال تغییر وجود نداشته و اگر سیاست اصلاح آبی پوشان جاده مخصوص در دستور کار وزارت صمت قرار دارد، نسبت به پایداری مدیرعامل باید متعهد باشند. چراکه تغییر مدیر عامل می تواند پیشرفت های خودروسازی را منحرف کند.

کد خبر: ۱۹۵٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha