۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
 اولین قرارداد ریلی میان ایران و افغانستان امضا شد| ایجاد کنسرسیوم زیرساخت‌ ریلی افغانستان
با حضور کاظمی قمی؛

اولین قرارداد ریلی میان ایران و افغانستان امضا شد| ایجاد کنسرسیوم زیرساخت‌ ریلی افغانستان

اولین قرارداد حمل و نقل ریلی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان با حضور حسن کاظمی قمی سفیر جدید ایران در افغانستان و جمعی از مقامات افغانستان و بخش خصوصی به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، از آنجایی که مباحث ریلی و احداث جاده ها برای ایران و افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است و بارها موضوع تکمیل راه آهن خواف_هرات مورد تاکید مقامات ایرانی قرار گرفته است، امروز چهارشنبه اولین قرارداد حمل و نقل ریلی میان جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان با حضور حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان و جمعی از مقامات افغانستان و بخش خصوصی به امضاء رسید.

در همین راستا، در این نشست، سه تفاهم‌نامه نهایی شد که یکی مربوط به قرارداد تکمیل قطعه ۳ با راه‌آهن افغانستان، دیگری انعقاد اولین قرارداد حمل و نقل ریلی بین ایران و افغانستان و مورد سوم هم پیشنهاد سرمایه‌ گذاری ایران و اعلام آمادگی کنسرسیوم ریلی افغانستان برای زیرساخت‌های ریلی بود که ارائه گردید.

 اولین قرارداد ریلی میان ایران و افغانستان نهایی شد

بر اساس اعلام مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان؛ سرمایه‌ گذاری کاملا با طرف ایرانی در فاز اول به میزان ۱۵۰ میلیارد تومان، در فاز دوم ۴۲ میلیون دلار برای قطعه چهارم و در فاز سوم هم دو میلیارد دلار برای راه‌آهن هرات_ مزارشریف است در واقع به ازای این اقدامات سرمایه‌ گذاری معدن در اختیار کنسرسیون قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۹۵٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha