۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
بخشودگی یا تعویق بدهی مالیاتی صنوف گردشگری آذربایجان شرقی ضروری است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی:

بخشودگی یا تعویق بدهی مالیاتی صنوف گردشگری آذربایجان شرقی ضروری است

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با اشاره به تهدیدهای ویروس کرونا بر صنعت گردشگری استان گفت: بخشودگی یا تعویق بدهی مالیاتی صنوف گردشگری ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، آذربایجان شرقی دارای هزار واحد فعال در حوزه گردشگری و ۱۳ هزار هنرمند فعال صنایع دستی دارای پروانه فعالیت رسمی است که متاسفانه در شرایط بحرانی کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا، با حجم بزرگی از خسارات و زیان‌های اقتصادی روبه‌رو هستند.

احمد حمزه زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار در این خصوص افزود: راهکارهای حمایتی مالیاتی برای صنوف گردشگری در آذربایجان شرقی در جلسه اخیر گروه کاری اقتصاد گردشگری استان مطرح شده است.

وی با تاکید بر لزوم ارائه راهکارهای حمایتی مالیاتی برای صنوف گردشگری در استان افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی و فصلی بودن گردشگری، لازم است تا ضرایب اخذ مالیات برای فصول کم و زیاد سفر بصورت مناسب تعیین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از خسارت ۳۵۰۰ میلیارد ریالی کرونا به حوزه گردشگری و صنایع دستی این استان خبر داد.

حمزه زاده بر لزوم بخشودگی یا تعویق بدهی مالیاتی صنوف گردشگری در سال‌های گذشته تاکید کرد و گفت: از نمایندگان مجلس برای حمایت از صنوف تاسیسات گردشگری خواستار تدوین قوانین براساس شرایط ویژه شدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به وضعیت حاکم بر فعالیت های تاسیسات گردشگری به دنبال شیوع ویروس کووید-۱۹ با برگزاری جلسات مستمر، به دنبال پیگیری و رفع مشکلات فعالان این حوزه هستیم.

حمزه زاده با بیان اینکه آذربایجان شرقی با قریب به ۲۵ هزار فعال گردشگری بر اثر شیوع ویروس کرونا متضرر شد، ابراز داشت: باید از فعالان بخش گردشگری استان حمایت های لازم انجام شود.

آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، در رده پنج استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی و یکی از گردشگرپذیرترین استان ها برای جذب گردشگران خارجی است.

این استان زیبا و سرسبز با داشتن روستاهای توریستی بسیار یکی از قطب های گردشگری کشورمان است که در ایام مختلف سال و به خصوص تعطیلات عید نوروز همواره میزبان هزاران نفر از گردشگران داخلی و خارجی است ولی امسال شیوع ویروس کرونا باعث ضرر و زیان بالایی به این صنعت شد.

کد خبر: ۱۹٬۵۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha