۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
مهمترین قطعه تجهیزات سرمایشی خانه شما کمپرسور

مهمترین قطعه تجهیزات سرمایشی خانه شما کمپرسور

یکی از مهمترین قطعات استفاده شده در ساختار تجهیزات برودتی یا همان تجهیزات سرمایشی خانه ها کمپرسور می باشد این موتور قلب سیستم سرمایشی شما می باشد که در اینجا قصد داریم شما را با این قطعه آشنا نماییم.

به گزارش بازار، یکی از مهمترین قطعات استفاده شده در ساختار تجهیزات برودتی یا همان تجهیزات سرمایشی خانه ها کمپرسور می باشد این موتور قلب سیستم سرمایشی شما می باشد که در اینجا قصد داریم شما را با این قطعه آشنا نماییم.

کاربرد کمپرسور های برودتی 

از کمپرسور های برودتی در ساختار تجهیزات مختلفی چون یخچال، کولر، چیلر و سایر تجهیزات سرمایشی استفاده می شود و کار آن در سیستم های برودتی انتقال حرارت از یک بخش به قسمت دیگر می باشد که سبب کاهش دمای یک بخش و انتقال آن به محیط بیرون می شود.

این محصول در مدل های مختلف و ظرفیت های متنوعی طراحی و تولید می شود که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

انواع کمپرسور برودتی 

کمپرسور های برودتی مدلهای مختلفی دارند که مهمترین آنها عبارتند از کمپرسور پیستونی، اسکرال و اسکرو که هر کدام را به صورت مجزا توضیح خواهیم داد.

کمپرسور پیستونی

کمپرسور های پیستونی یکی از رایج ترین کمپرسورهای موجود در بازار می باشند و از این کمپرسور در ساخت تجهیزات سرمایشی مختلفی استفاده می شود ولی امروز بیشتر کاربرد صنعتی دارد و در تجهیزات سرمایشی صنعتی مورد استفاده قرار میگرد و کارایی کمتری در تجهیزات سرمایشی خانگی دارد و دلیل آن صدای بلند، مصرف برق و لرزش زیاد این نوع کمپرسور ها می باشد که در مدل های جدید تر این مشکلات رفع شده است.

مهمترین قطعه تجهیزات سرمایشی خانه شما کمپرسور

عملکرد کمپرسور ها پیستونی به این صورت می باشد سیال به درون سیلندر دستگاه مکش می شود و توسط پیستون فشرده می شود و سپس گاز فشرده شده از کمپرسور خارج می شود. این دستگاه دارای قطعات متحرک مختلفی می باشد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این کمپرسور به صفحه محصول کمپرسور پیستونی بیتزر مراجعه نمایید.

کمپرسور اسکرو

کمپرسور های اسکرو طراحی متفاوتی نسبت به مدل پیستونی دارند و برای فشرده سازی گاز مبرد از دو محور مارپیچ استفاده می نمایند این نوع کمپرسور ها لرزش و صدای کمتری تولید می نمایند به همین دلیل در ساختار تجهیزات برودتی مختلف مانند چیلرها مورد استفاده قرار میگیرند شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کمپرسور های اسکرو به صفحه محصول کمپرسور اسکرو بیتزر مراجعه نمایید.

کمپرسور اسکرال

کمپرسورهای اسکرال از رایج ترین کمپرسورهای مورد استفاده در ساختار تجهیزات سرمایشی خانه ها می باشد از این نوع کمپرسور در ساخت یخچال، کولر گازی، چیلر و سایر تجهیزات سرمایشی استفاده می شود.

مهمترین قطعه تجهیزات سرمایشی خانه شما کمپرسور

ساختار این کمپرسور به این صورت می باشد که دارای یک محور مارپیچ متحرک و یک مارپیچ ثابت می باشد و با چرخش محور متحرک عملیات فشرده سازی انجام می شود.

این نوع کمپرسور قطعات متحرک کمتری نسبت به دیگر مدل ها دارد به همین دلیل اصطهلاک بسیار پایینی دارد و همچنین راندمان و عملکرد مناسبی دارد و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه محصول کمپرسور اسکرو مراجعه نمایید.

نحوه محافظت از کمپرسور تجهیزات سرمایشی خانه

عملکرد صحیح و دقیق کمپرسور به سایر تجهیزات استفاده شده در ساخت تجهیزات سرمایشی شما بستگی دارد و هنگام استفاده از این تجهیزات باید به دستور عمل ارائه شده توسط کمپانی ارائه دهنده دقت نمایید.

مهمترین قطعه تجهیزات سرمایشی خانه شما کمپرسور

درون کمپرسورهای برودتی روغن وجود دارد و در هنگام جابجایی احتمال دارد که این روغن از کمپرسور خارج و به سایر قسمت های سیکل تبرید منتقل شود و به همین دلیل باید پس از جابجایی این تجهیزات را تا مدتی پس از قرار دادن در محل مورد نظر روشن نکنید تا روغن به محل اصلی خود بازگردد تا هنگام روشن کردن دستگاه عملیات روانکاری به درستی انجام شود و آسیبی به کمپرسور وارد نشود.

در صورتی قسمتی از سیکل سرمایشی لوازم شما دچار یخ زدگی شد باید به دقت آن را بررسی نمایید و یا از یک متخصص برای بررسی دقیق آن کمک بخواهید تا از آسیب رسیدن به کمپرسور جلوگیری شود.

قطعات مختلف سیکل تبرید تاثیر بسزایی بر روی عملکرد و سلامت کمپرسور دارد یکی از این قطعات کندانسور سیکل تبرید می باشد که شما می توانید با بررسی این قطعه و تمیز نگه داشتن آن به عملکرد صحیح کمپرسور کمک نمایید.

برای افزایش محافظت تجهیزات سرمایشی خود بهتر است که از محافظ های الکتریکی استفاده نمایید تا تجهیزات خود را از شوک الکتریکی و نوسانات برقی محافظت نمایید.

در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات تخصصی در زمینه عملکرد کمپرسور های برودتی دارید به شما پیشنهاد می کنیم که به صفحه محصول کمپرسور بیتزر مراجعه نمایید.


 

کد خبر: ۱۹۵٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha