۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
انگلیس مقام نخست اروپا در زمینه اقتصاد دیجیتال را در اختیار دارد
شورای اقتصاد دیجیتال بریتانیا:

انگلیس مقام نخست اروپا در زمینه اقتصاد دیجیتال را در اختیار دارد

شورای اقتصاد دیجیتال بریتانیا با انتشار گزارشی مدعی شد که انگلیس رتبه نخست کشورهای اروپایی در زمینه اقتصاد دیجیتال را در اختیار داشته و دو کشور آمریکا و چین رقبای اصلی لندن در این زمینه هستند.

به گزارش بازار؛ شورای اقتصاد دیجیتال بریتانیا با انتشار گزارشی مدعی شد که انگلیس رتبه نخست کشورهای اروپایی در زمینه اقتصاد دیجیتال را در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش، شورای اقتصاد دیجیتال بریتانیا که زیر مجموعه وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش این کشور محسوب می شود در گزارش خود همچنین به وضعیت اقتصادهای بزرگ جهان در زمینه رشد و توسعه اقتصاد دیجیتال پرداخته و دو کشور ایالات متحده و چین را مهمترین رقبای لندن در این زمینه دانسته است.

بنا بر اطلاعات درج شده در این گزارش، طی سال ۲۰۲۲ و علیرغم شرایط اقتصادی نابسامان حاکم بر اروپا و بریتانیا، شرکت های فناوری انگلیس به سرمایه گذاری های خود در زمینه اقتصاد دجیتیال ادامه داده و تاکنون بیش از ۲۴ میلیارد یورو برای توسعه این نوع اقتصاد هزینه کرده اند. این در حالیست که فرانسه با صرف ۱۱.۸ میلیارد یورو آلمان با هزینه ۹.۱ میلیارد یوریی خود در جایگاه های بعدی پس از انگلیس قرار دارند.

در بخش دیگر این گزارش، همچنین تاکید شده که در حال حاضر، بیش از سه میلیون نفر از شهروندان بریتانیا در زمینه اقتصاد دیجیتال و شقوق مختلف آن مشغول به کار هستند که نشانگر سهم بالای این نوع از اقتصاد در بریتانیا است.

شورای مذکور در گزارش خود آورده است: بخش فناوری بریتانیا در مواجهه با چالش های جهانی انعطاف پذیر باقی مانده و ما سال جاری را با تبدیل شدن به یکی از مقاصد پیشرو در جهان برای کسب و کارهای دیجیتال به پایان رساندیم. این خبر خوبی بوده و منعکس کننده رویکرد طرفدار نوآوری ما به مقررات فناوری، حمایت مستمر از استارتاپ ها و جاه طلبی برای تقویت مهارت های دیجیتالی مردم است.

کد خبر: ۱۹۵٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha