۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
صندلی اداری مناسب = تسکین کمردرد!!!

صندلی اداری مناسب = تسکین کمردرد!!!

در این مقاله در مورد کمر درد، طرز صحیح نشستن و همچنین انتخاب صندلی اداری مناسب جهت پیشگیری از چار شدن به این درد صحبت میکنیم.

صندلی اداری مناسب = تسکین کمردرد!!!

ما در این مقاله در مورد کمردرد صحبت می کنیم که همه در یک مقطع زمانی از آن رنج می برند و حتی بسیاری به طور منظم از آن رنج می برند. اگرچه دلایل این درد آزاردهنده متعدد است، اما اغلب ناشی از وضعیت نامناسب بدن است که باعث کمردرد می شود. به طور خاص، افرادی که بیشتر وقت خود را در محل کار می گذرانند، دقیقاً می دانند که وقتی کمرشان خشک است و دائماً درد دارد، چه احساسی دارد. پیامدهای آن نه تنها درد، بلکه اختلال در تمرکز و عملکرد است که تأثیر منفی دائمی بر کار می گذارد و اغلب حتی منجر به توقف کامل آن می شود. اگر می خواهید کاری در مورد آن انجام دهید، باید به یک وسیله خاص توجه کنید: یک صندلی اداری که ستون فقرات را نگه می دارد و مهمتر از همه آن را تسکین می دهد. خرید صندلی اداری مناسب به این ترتیب از تنش های دردناک جلوگیری می کند، و در نتیجه کیفیت کار به طرز محسوسی تغییر می کند و می توان دوباره عملکرد را افزایش داد.


 

با صندلی اداری مناسب از کمردرد به طور موثر پیشگیری کنید

مزیت کمردرد این است که اغلب می توان قبل از اینکه کار به درمان برسد، پیشگیری کرد . این بدان معنی است که با محرک های درد مبارزه شود تا در وهله اول اصلا رنجی رخ ندهد. یک اقدام پیشگیرانه بسیار محبوب و موثر، صندلی اداری مناسب است که از کمر و در نتیجه فرد نشسته محافظت می کند و از درد جلوگیری می کند. اگر می خواهید با یک صندلی اداری با کمردرد مبارزه کنید، هنگام انتخاب مبلمان مناسب برای نشیمن باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. زیرا همه صندلی‌ها به وعده های خود عمل نمی کنند!!!

ویژگی های پشتی صندلی اداری مناسب در یک نگاه:

• کمر را در حالت طبیعی نگه می‌دارد.

• از حرکات بدن در حالت طبیعی حمایت می‌کند.

• امکان تنظیم قد فرد نشسته

• امکان تغییر حالت صندلی

• کفی راحت (نه خیلی سخت و نه خیلی نرم)


 

صندلی اداری به طور کامل پشتی را پشتیبانی می کند

یک صندلی اداری به تنهایی تضمینی برای کاهش کمردرد نیست. مهم است که صندلی به طور فعال به جلوگیری از درد کمک کند. البته این کار به چندین ویژگی و عملکرد نیاز دارد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

پشتی صندلی - برای پشتیبانی بهینه از کمر و ستون فقرات فرد

در حالی که بسیاری از صندلی های ارگونومیک، به ویژه چهارپایه‌ها، پشتی ندارند، این امر در مبارزه با کمردرد در محل کار مهم است. پشتی صندلی اداری حداقل باید به سر شانه‌ها برسد تا پشتیبانی مطلوبی از پشت داشته باشد.

بسیاری از مدل ها دارای یک پد مخصوص در ناحیه باسن هستند که پشتیبانی جانبی خوبی برای پشت ایجاد می کند. به خصوص خانم ها از چنین صندلی اداری برای پشت خود سود می برند. یکی دیگر از ویژگی های مهم شکل، انطباق کمر با انحنای طبیعی ستون فقرات است.

هر کاربر باید خودش تصمیم بگیرد که آیا پشتی باید انعطاف پذیر باشد یا ثابت. در حالی که برخی دوست دارند به خود اجازه انعطاف به سمت عقب را بدهند، برخی دیگر پشتی سفت را برای حمایت بهینه از ستون فقرات صاف ترجیح می دهند. وقتی پشتیبانی مقاومت می کند عالی است، اما تحت فشار بیشتر جای خود را می دهد. به این ترتیب کمر به طور ایده آل حمایت می شود و در عین حال تسکین می یابد.

صندلی اداری مناسب = تسکین کمردرد!!!


 

قسمتی از صندلی اداری که اغلب دست کم گرفته می شود

در حالی که اکثر مردم می دانند که پشتی برای وضعیت بدنی سالم مهم است، نشیمن اغلب نادیده گرفته می شود. وقتی صحبت از یک صندلی اداری خوب می شود، تکیه گاه بسیار مهم است.

عامل تعیین کننده این است که می توان شیب صندلی را تغییر داد. این عملکرد تضمین می کند که لگن می تواند کمی به جلو متمایل شود. این موقعیت تضمین می کند که شکل S طبیعی ستون فقرات پشتیبانی شود. اگر صندلی صاف (یا حتی افقی) باشد، لگن نمی تواند کج شود و دیر یا زود کمردرد رخ می دهد. به همین دلیل، اکثر افراد برای مدت طولانی در یک صندلی سنتی به سختی می نشینند.

سطح صندلی یک صندلی اداری برای پشتی اغلب نه تنها مایل است، بلکه به شکل فرورفتگی نیز می باشد. این باعث حمایت بیشتر و وضعیت بهتر برای ستون فقرات و کل کمر می شود.

ضروری: یک صندلی اداری باید برای پشت انعطاف پذیر باشد

بسیاری از مردم تعجب می کنند. اگرچه صندلی اداری آنها کاملاً با پشت و قد آنها تنظیم شده است، اما اغلب از تنش و درد رنج می برند!!! راه حل معما: این افراد در نظر نمی گیرند که یک صندلی اداری خوب باید به پشتی اجازه حرکت بدهد. هرکسی که به مدت هشت ساعت در روز به صورت سفت و سخت روی صندلی اداری می نشیند، پس از مدتی کمردرد طاقت فرسایی را تجربه می کند، صرف نظر از اینکه صندلی شما چقدر خوب است. برای جلوگیری از کمردرد، صندلی باید طوری طراحی شود که به طور مطلوب از حرکت طبیعی فرد نشسته حمایت و تقویت کند. این بدان معنی است که یک صندلی اداری هرگز نباید در پشت سفت باشد. اگر ارتعاش داشته باشد (در جهت مثبت) و در نتیجه بدن را تشویق به حرکت کند، خیلی بهتر است. علاوه بر تکیه گاه متحرک، یک کفی منعطف نیز برای تکیه گاه صندلی اداری بسیار مهم است. باید با نوعی مفصل به پایه نشیمنگاه متصل شود و در همه جهات متحرک باشد.

کسانی که برای اولین بار روی چنین صندلی پشتی می نشینند، مطمئناً در ابتدا شوکه می شوند و تحرک صندلی را نامشخص می دانند. صرفاً به این دلیل است که آنها به راحتی به چنین صندلی انعطاف پذیری عادت نمی کنند. با این حال، هنگامی که بدن شما به آن عادت کند، آن را دوست خواهد داشت. اکثر افرادی که از چنین صندلی اداری برای پشت خود استفاده می کنند، بیشتر و بیشتر وسوسه می شوند که با آن "بازی" کنند. مشابه کاری که در مدرسه انجام می دادیم، تقریباً هیچ لحظه ای وجود ندارد که بی حرکت بنشینیم. چیزی که ممکن است عادت بدی به نظر برسد که در مطب چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، در واقع یک موهبت برای بدن، به خصوص کمر است.

صندلی اداری مناسب = تسکین کمردرد!!!


 

یک وضعیت غیر طبیعی برای بدن

به هیچ وجه برای ثابت ماندن در یک موقعیت خاص طراحی نشده است. بدن انسان از استخوان ها و ماهیچه های بی شماری تشکیل شده است که همه آنها می خواهند حرکت داده شوند و مورد استفاده قرار گیرند. نشستن هم فایده ای ندارد. برعکس: حتی اگر در مدرسه بی حرکت بنشینید، برای بدن سمی است. نشستن به خودی خود یک وضعیت طبیعی بدن نیست. نشستن زیاد باعث کوتاه شدن عضلات ران می شود. "غیرطبیعی" بودن همچنین تضمین می کند که بدن در طول زمان بیشتر و بیشتر آویزان می شود. بسیاری از افرادی که برای مدت طولانی می نشینند معمولا فقط زمانی متوجه این موضوع می شوند که کمرشان درد می کند و کاملاً سفت است.

برای مقابله با این پیامدهای مضر، نشستن سالم ضروری است.

البته، یک صندلی اداری سالم باید پشتیبان ایده آلی برای پشت و سایر قسمت های بدن باشد و همچنین به طور فعال حرکت را تقویت کند. علاوه بر این، حرکت منظم کل بدن نیز مهم است. بنابراین، کارشناسان توصیه می کنند افرادی که بیشتر به صورت نشسته کار می کنند، حداقل هر ساعت یک بار بلند شوند و پاهای خود را دراز کنند. نیازی به چند دقیقه پیاده روی در کل ساختمان اداری نیست. فواصل و فعالیت های کوچک اغلب برای فعال کردن ماهیچه ها و آرامش بدن کافی است.

پیشنهاد ویژه: خرید مبل اداری استاندارد
 

تمرکز بیشتر، عملکرد بیشتر

انتخاب یک صندلی اداری باکیفیت برای کمر همراه با ورزش منظم در محل کار ارزش آن را دارد. این نه تنها ارتقاء و تسکین بدن است، بلکه قدرت تفکر نیز هست. هر کسی که صندلی اداری را برای پشتی امتحان کرده باشد می داند که چقدر بر کیفیت کلی کار تأثیر می گذارد. صندلی های اداری ارگونومیک نه تنها سردرد را کاهش می دهند بلکه تمرکز و عملکرد را افزایش می دهند. واضح است اگر دائماً از کمردرد و تنش در شانه های خود شکایت نمی کنید، می توانید خیلی بیشتر روی کارهای خود تمرکز کنید و آنها را هدفمند انجام دهید. به این ترتیب کار نه تنها از کیفیت بالاتری برخوردار است، بلکه کارآمدتر و پربارتر می شود. به همین دلیل داشتن یک صندلی اداری خوب برای پشت شما دو برابر اهمیت دارد. به ویژه صاحبان مشاغل و مدیران باید در مورد این موضوع فکر کنند و متوجه شوند که چگونه خرید صندلی های اداری با کیفیت بالا می تواند بر موفقیت تجارت تأثیر بگذارد. این به طور طبیعی در مورد افراد نیز صدق می کند.

مبلمان اداری راما سعی کرده این کار مهم را انجام داده و صندلی اداری با کیفیت تولید کند. شما می توانید آدرس زیر را در مرورگر خود کپی کرده و صندلی های تولید راما را مشاهده و خریداری کنید:

https://ramachoob.com/محصولات/صندلی-اداری/

 

منابع:

مبلمان اداری راما

buerostuhlshop.tv

کد خبر: ۱۹۵٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha