۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
قابلیت صادرات ۵۰۰ هزار تن مرغ را داریم
در گفتگو با بازار؛

قابلیت صادرات ۵۰۰ هزار تن مرغ را داریم

ساری- حسن زاده، قائم مقام اتحادیه مرغداران کشور ظرفیت تولید مرغ در کشور را سه میلیون تن ذکر کرد و گفت: ۵۰۰ هزار تن مازاد تولید و ظرفیت صادرات در کشور وجود دارد.

عطاء الله حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که مرغداران براساس شرح وظایف دولت، دارای تکالیفی هستند، اظهار داشت: در استان مازندران میزان تولید سالانه ۳۵۰ هزار تن و در کشور بیش از سه میلیون تن است.

وی با بیان این که سرمایه گذاری خوبی در صنعت مرغداری صورت گرفته است، افزود: متاسفانه به رغم افزایش تولید، شرایط و زیرساخت برای صادرات مرغ فراهم نشد در حالی که می توانیم بخشی از محصول را صادر کنیم.

وی ادامه داد: می توانستیم صادرات مرغ را از سالانه ۵۰ هزار تن شروع کنیم و امروز بازار ۴۰۰ تا۵۰۰ هزار تنی را کسب کنیم ولی این اهداف محقق نشده است.

حسن زاده یادآور شد: سیاست های غیرکارشناسی تولید را زمینگیر کرده، بازار مصرف را بی اعتماد و سرمایه گذار را نسبت به توسعه صنعت طیور دچار تردید و چالش کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران اضافه کرد: باید هزینه های ساختاری را درست کنیم زیرا صنعت ساختاری هستیم و سالانه سه میلیون تن تولید داریم که دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن در داخل مصرف می شود اما تصمیمات خلق الساعه سبب شده تا برنامه ریزی دچار مشکل شود.

ویافزود: در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن اضافه تولید داریم و باید برای صادرات آن برنامه ریزی کنیم و علاوه براین قیمت گذاری دستوری باید حذف شود.

کد خبر: ۱۹۵٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha