۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
استفاده فناوری پرینت ۳ بعدی ساخت ۲۰ روزه مسکن در نهضت ملی
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اعلام کرد

استفاده فناوری پرینت ۳ بعدی ساخت ۲۰ روزه مسکن در نهضت ملی

حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت: فناوری پرینت ۳ بعدی با سرعت ساخت ۲۰ روزه در مرکز تحقیقات بررسی شده و قابل استفاده در نهضت ملی مسکن است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: محمد مهدی حیدری، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل در خصوص ایجاد فناوری سرعت ساخت مسکن در ۲۰ روز گفت: فناوری پرینت ۳ بعدی با سرعت ساخت ۲۰ روزه در مرکز تحقیقات بررسی شده و قابل استفاده در نهضت ملی مسکن است. این فناوری می تواند کمک زیادی به سرعت دادن به این پروژه ملی کند.

طرحی به سفارش یکی از بنادر کشور برای سکونت تهیه شد و دستورالعمل ساخت برای این مسائل در حال مطالعات فنی است

وی در واکنش به سوالی در رابطه سکونت در سواحل کشور گفت: طرحی به سفارش یکی از بنادر کشور برای سکونت تهیه شد و دستورالعمل ساخت برای این مسائل در حال مطالعات فنی است.

وی افزود: ما ۵۰ عضو هیئت علمی داریم اما فعالیت انجام شده در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بسیار فراتر است و در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان رویدادهای گستره‌ای با هدف شناسایی این شرکت‌ها انجام شده اما چون در معاونت علمی ریاست جمهوری سر فصل ساختمان وجود ندارد، لذا در ارزیابی این شرکت‌ها مشکل داریم.

در حوزه قیر با ورود وزارت راه وشهرسازی قیر تولیدی کشور کیفیت بالایی دارد و قیر ایران در کشورهای مقصد طرفدار زیادی دارد

حیدری گفت: در حوزه قیر با ورود وزارت راه وشهرسازی قیر تولیدی کشور کیفیت بالایی دارد و قیر ایران در کشورهای مقصد طرفدار زیادی دارد.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به مسئله آموزش نظام مهندسی گفت: مسئله آموزش به ناظران پروژه‌های صنعتی سازی مسکن نیز در دستور کار است.

حیدری توضیح داد:از جمله مسئولیت‌های مهم مرکز تحقیقات، شناسایی و بهره‌مندی از سیستم‌ها و فناوری‌های نوین در پروژه‌های حمل و نقلی و مسکن است که در این خصوص اقدامات مناسبی انجام شده است. مرکز در این خصوص ارزیابی سیستم‌های نوین ساختمانی را بر اساس قانون ساماندهی و تولید مسکن انجام داده است.

وی بخشی از عملکرد مرکز را برشمرد و توضیح داد: سال گذشته بیش از ۱۲۰ پروژه تحقیقاتی، ۱۷ ضابطه، دستورالعمل و آیین‌نامه تدوین شد. همچنین ۵۶۹ گواهینامه صادر و تایید، ۹۱ کتاب چاپ و منتشر و ۱۵۰ دوره آموزشی در حوزه حمل و نقل و مسکن برنامه‌ریزی شد.

کد خبر: ۱۹۵٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha