۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
مهر و آبان سال جاری گاز بیشتری به نیروگاه‌ها و صنایع عمده تخصیص داده شده است
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز:

مهر و آبان سال جاری گاز بیشتری به نیروگاه‌ها و صنایع عمده تخصیص داده شده است

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با ارائه آماری از افزایش میزان تحویل گاز به نیروگاه‌ها و صنایع عمده در مهر و آبان امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا جولایی در رابطه با وضعیت گاز رسانی به صنایع عمده و نیروگاه‌ها در پائیز امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: با تلاش مجموعه همکاران ما در شرکت ملی گاز ایران از ابتدای پاییز ۱۴۰۱، با وجود اینکه نمودار مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری سیر صعودی داشته است، شاهد رکورد جدیدی در گاز رسانی به نیروگاه‌ها و صنایع عمده در ماه‌های مهر و آبان امسال هستیم.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: در نتیجه اقدامات صورت گرفته در مجموعه شرکت ملی گاز ایران روزانه به طور میانگین در مهر ماه ۱۴۰۱ روزانه ۲۴۳.۳ و در آبان امسال روزانه ۱۹۳.۳ میلیون مترمکعب گاز تحویل نیروگاه‌ها شده است. این در حالی است که معدل گاز تحویلی روزانه در مهر و آبان سال گذشته به ترتیب ۲۲۰ و ۱۴۲.۷ میلیون متر مکعب بود.

وی افزود: براین اساس گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در مهر و آبان امسال نسبت به مدت مشابه به ترتیب ۱۱ و ۳۵ درصد افزایش داشته است.

جولایی در خصوص روند گازرسانی به صنایع عمده گفت: نمودار گازرسانی به صنایع عمده نیز صعودی بوده و این میزان در ماه‌های مهر و آبان امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته به ترتیب رشد ۸ و ۱۱ درصدی داشته است.

وی در رابطه با میزان گازرسانی به صنایع عمده گفت: در مهر و آبان سال جاری به طور متوسط روزانه ۱۴۸.۶ و ۱۴۳.۸ میلیون مترمکعب گاز به صنایع عمده تحویل شده است، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته میانگین حجم گاز تحویلی روزانه به صنایع عمده در مهرماه ۱۳۷.۲ و در آبان ماه ۱۲۹.۱ میلیون متر مکعب برآورد شده است.

جولایی با بیان اینکه اولویت شرکت ملی گاز ایران حفظ جریان پایدار گاز برای بخش خانگی و تجاری است گفت: با وجود اینکه در دوره سرد سال بیشترین سهم تولید و فرآورش گاز به بخش خانگی و تجاری تخصیص پیدا کرده است، اما مجموعه شرکت ملی گاز ایران تدابیر مناسبی را برای گاز رسانی حداکثری صنایع عمده و نیروگاه‌ها در پائیز داشته‌اند.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که صنایع و نیروگاه‌ها علاوه بر سوخت گاز، از سوخت مایع نیز استفاده می‌کنند، بیان کرد: هرچه قدر گاز تحویلی به بخش صنایع بیشتر باشد، موجب کاهش مصرف سوخت مایع از سوی آن‌ها می‌شود در نتیجه، این امر باعث کاهش آلودگی به خصوص در شهرهای صنعتی خواهد شد؛ از این رو مشترکین محترم به این نکته توجه داشته باشند که اولویت اصلی بخش خانگی است و هرچه در این بخش مدیریت مصرف گاز صورت پذیرد می‌توانیم نیاز بخش صنعتی به گاز را به میزان بیشتری تأمین کنیم.

خاطر نشان می‌شود؛ آبان ماه امسال جواد اوجی وزیر نفت با ارائه گزارشی اعلام کرد از ابتدای پائیز تا ۱۵ آبان امسال به‌صورت میانگین روزانه ۲۳۶ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها تحویل شده که ۱۳ درصد بیشتر از گاز تحویلی به نیروگاه‌ها در بازه مشابه پارسال است. همچنین از ابتدای پاییز تا نیمه آبان ماه روزانه نزدیک به ۱۵ میلیون مترمکعب گاز بیشتری به صنایع عمده شامل فولاد، سیمان، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها تحویل شده که نشان از افزایش ۱۱ درصدی تحویل گاز به این صنایع و بالاخص افزایش ۳۴ درصدی تحویل گاز به صنعت فولاد در بازه زمانی یادشده است.

کد خبر: ۱۹۵٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha