۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
حضور پست بانک در روستاها روزانه ۲ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در اقتصاد ملی به همراه دارد
مدیرعامل پست بانک ایران:

حضور پست بانک در روستاها روزانه ۲ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در اقتصاد ملی به همراه دارد

مدیرعامل پست بانک از انجام روزانه سه میلیون تراکنش بانکی در روستاها خبر داد و گفت: حضور پست بانک در روستاها به صورت روزانه ۲هزار میلیارد تومان در اقتصاد ملی صرفه جویی به همراه دارد.

به گزارش بازار به نقل از پست بانک، بهزاد شیری مدیر عامل پست بانک در جلسه با مدیران معاونت امور روستایی استانداری‌های وزارت کشور با اشاره به اینکه به صورت روزانه سه میلیون تراکنش بانکی از طریق تمام درگاه‌های فعال بانکی در روستاها انجام می‌شود، گفت: اگر فرض را بر این قرار دهیم که هر سه تراکنش، معادل یک سفر از روستا به شهر باشد، در این صورت یک میلیون سفر در روز کاسته می شود که اگر استهلاک وسیله نقلیه، مصرف سوخت ترافیک، سوانح جاده‌ای و زمان از دست رفته نیروی انسانی در این سفرها را به اعداد تبدیل و از صرفه جویی‌ که در منافع اجتماعی و اقتصادی، در کل اقتصاد ملی ایجاد می‌کند کسر کنیم، در روز بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال در اقتصاد ملی صرفه‌جویی می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه در قانون ایجاد پست بانک ایران، به صورت شفاف ذکر شده است که این بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات و اطلاعات و بانک مناطق محروم و کم‌ برخوردار باید ارائه خدمات کند، افزود: برای هیچ بانکی صرفه اقتصادی ندارد که در دورافتاده ترین روستای کشور به مشتریان خدمات بانکی ارائه دهد، ولی پست بانک ایران با ۶۰۵۳ باجه بانکی روستایی در سراسر کشور، خدمات نوین بانکی را به مردم ارائه می‌دهد و طبق محاسباتی که انجام داده‌ایم به طور میانگین، فاصله این باجه‌ها با اولین شعبه شهری ۳۴ کیلومتر است.

شیری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۵ هزار حساب دهیاری‌ها در پست بانک ایران فعال است، تصریح کرد: اگر در اقتصاد ملی به این اعداد و ارقام توجه داشته باشیم، رشد اقتصاد ملی از هشت به ۱۲ درصد در سال می‌رسید.

مدیرعامل پست بانک یکی از ماموریت های اصلی پست بانک را توسعه خرده بانکداری در روستا ها دانست و خاطرنشان کرد: پست بانک، معاونت امور روستایی استانداری‌های وزارت کشور را به عنوان شرکای خود تعریف کرده است چراکه جامعه خدمات مورد نظر این حوزه برای ما نیز مهم است.

وی با بیان اینکه اقتصاد روستا یک اقتصاد حقیقی است، افزود: در هشت ماه گذشته پست بانک ایران به ۱۱۰ هزار شخص حقیقی و حقوقی در روستاها تسهیلات، خارج از چارچوب تفاهم‌نامه با این معاونت پرداخت کرده است چراکه ارائه تسهیلات و خدمات بانکی به این بخش، کمک به اقتصاد تولیدی از نوع اقتصاد، خود مصرفی است.

شیری با اشاره به اینکه وقتی از اقتصاد روستا صحبت می‌کنیم، روستا به خدمات بانکی خاص روستایی نیاز دارد، تصریح کرد: پست بانک ایران به عنوان یک بانک بورسی، علاوه بر ارائه خدمات بانکی، باید خدمات اجتماعی نیز به مشتریان ارائه دهد و در عین حال منافع سهامدار خود را نیز حفظ کند.

مدیرعامل بانک با بیان اینکه همکاری دوجانبه برای ارائه خدمات می‌تواند به انتفاع هر چه بیشتر روستاییان منجر شود، گفت: پست بانک ایران همواره برای ارائه خدمت به روستاها آماده است و انتظار داریم با تشکیل کارگروه هایی در حوزه‌های خدمات بانکی، مالی و اعتباری با همفکری یکدیگر به نتایج بهتری برای ارائه خدمات به روستاییان برسیم.

کد خبر: ۱۹۵٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha