۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
ضرورت تسهیل در روند ساخت مراکز اقامتی قزوین/ عوارض شهرداری پایان پروژه دریافت شود
استاندار قزوین:

ضرورت تسهیل در روند ساخت مراکز اقامتی قزوین/ عوارض شهرداری پایان پروژه دریافت شود

قزوین - استاندار قزوین گفت: در شرایطی که قزوین از نظر تعداد مراکز اقامتی و هتل دچار کمبود است باید با تسهیل‌گری در این حوزه زمینه حضور سرمایه‌گذاران فراهم شود.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت‌الله جمالی‎پور بعد از ظهر پنجشنبه در کارگروه اقتصادی قزوین که با حضور مدیران و مسئولین استان در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: همواره مسئله کمبود مراکز اقامتی، هتل‌ها و مهمان سراها در استان به عنوان یکی از چالش‌های مهم پیش رو در حوزه گردشگری مطرح بوده است که موجب شده تا بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در حوزه گردشگری مورد استفاده قرار نگیرد.

وی بیان کرد: البته تلاش برای ساخت هتل و مراکز اقامتی از مدت‌ها قبل در استان آغاز شده اما بسیاری از این پروژه‌ها به دلایل مالی و عدم تکمیل اعتبارات به صورت نیمه کاره رها شده است.

استاندار قزوین گفت: در این مسیر پالایش و بررسی‌های مختلفی صورت گرفته تا مشکلات این حوزه شناسایی شود، که در این بررسی‌ها مسائل مالی از یک سو و هزینه‌های جاری برای صدور مجوز و فرآیندها از سوی دیگر سرمایه‌گذاران را با مشکل مواجه کرده است.

جمالی‌پور تاکید کرد: امروز هزینه‌های سنگینی تحت عنوان فرآیندهای صدور مجوز و عوارض شهرداری در ابتدای کار از سرمایه‌گذاران دریافت می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور و استان و نیاز به ساخت این مراکز اقامتی باید در خصوص دریافت این هزینه‌ها در ابتدای کار  تجدید نظر شود.

وی توضیح داد: امروز نیاز است تا شهرداری قزوین ضمن همراهی با سرمایه‌گذاران و ارائه تسهیلات، دریافت عوارض برای ساخت را به زمان تکمیل و بهره‌برداری از پروژه موکول کند.

استاندار قزوین گفت: ارائه معافیت‌ها در مسئله عوارض شهرداری‌ها، ارائه فرصت زمان واریز هزینه عوارض تا تکمیل پروژه و همراهی با سرمایه‌گزاران از مهم‌ترین نیازها در این بخش در استان است که باید از مسیر راه سرمایه‌گزاران حذف شود.

جمالی‌پور عنوان کرد:  تشکیل کمیته راهبردی سرمایه‌گذاری در قزوین از نیازهای ضروری این شهر است و می‌تواند به ایجاد یک سازوکار مدون برای رفع مشکلات حوزه گردشگری و بخش‌های مختلف اقتصادی در استان منجر شود.

وی بیان کرد: قطعا با ایجاد عزمی جدی در استان خواهیم توانست به مشکلات حوزه اقامتگاهی در قزوین سامان بخشیده و راهی برای حل مشکل آن پیدا کنیم.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بافت تاریخی، تعداد بیشماری بناها و آثار باستانی استان شرایط ویژه‌ای ایجاد کرده که می‌تواند بستری مناسب برای تغییر کاربری و ایجاد مراکز اقامتی متناسب با قدمت دیرینه استان قزوین باشد.

جمالی‌پور گفت: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در این حوزه همراهی مناسبی با ما داشته باشند و قطعا امسال باید برای استان قزوین سالی عملکرد محور باشد.

وی ادامه داد: قطعا مدیران در صورت عملکرد نامناسب از دایره فعالیت حذف می‌شوند چون عقیده داریم که فرصت آزمون و خطا از بین رفته و اکنون زمان عملکرد است.

هتل‌های نیمه تمام قزوین تعیین و تکلیف می‌شود

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به لزوم رسیدگی به وضعیت پروژه‌های اقامتی نیمه کاره در استان قزوین گفت: در حال حاضر عملیات ساخت سه هتل پنج ستاره بالغ بر ۱۰ سال پیش در قزوین آغاز شده که تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی عنوان کرد: قزوین نیازمند احداث هتل و مراکز اقامتی است و قطعا حمایت دولت از فعالان این بخش می‌تواند در رفع نیاز استان در این حوزه موثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین عنوان کرد: در چند سال گذشته ظرفیت اقامتی استان چند برابر شده اما هنوز در این بخش کمبودهای زیادی وجود دارد.

خزائلی گفت: طی چند سال گذشته عملیات عمرانی ساخت ۱۹ هتل و مراکز اقامتی در قزوین آغاز شده است که امیدواریم به زودی بتوایم شاهد به بهره برداری رسیدن این طرح ها باشیم.

وی همچنین بیان کرد: پروژه هتل ۲۰۰ تخت‌خوابی تاکستان امروز با بیشترین میزان پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۹۰ درصد در حال اجرا است و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

کد خبر: ۱۹٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha