۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
عرضه ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم دولت در بازار سرمایه
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

عرضه ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم دولت در بازار سرمایه

اردبیل - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اردبیل گفت: دولت با هدف تامین بخشی از اعتبارات عمرانی کشور ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سهم خود را از شرکت‌های بیمه‌ای و بانک‌ها در بازار سرمایه عرضه کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا نوروزی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه اردبیل در محل استانداری اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط خاص کشور و کاهش درآمدهای دولت بخشی از سهام بانک‌های ملت، تجارت و صادرات و بیمه‌های البزر و اتکایی از طریق واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری ملی عرضه شده است.

وی ارزش این سهام عرضه شده را ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: با فروش این سهم دولتی و تزریق آن به بدنه اعتبارات عمرانی و پروژه‌های زیربنایی تحرکی جدی در این بخش اتفاق می‌افتد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در همه استان‌ها عرضه این سهام شروع شده و بانک‌های منتخب تا ۳۱ اردیبهشت به مشتریان خود آن را عرضه می‌کنند و از هم اکنون ۳۰ درصد سود برای این سهام که بدون مالیات خواهد بود، پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی از هم استانی‌ها خواست؛ نسبت به خرید این سهام و عرضه آن در بازار سرمایه اقدام کنند تا بخشی از منابع دولت برای اجرا و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تامین شود.

وی ادامه داد: اولویت پرداخت‌ها در استان با حقوق و مزایای کارکنان است ولی همچنان انتظار می‌رود صرفه‌جوئی در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا با گذر از این شرایط بتوانیم در سال‌های آینده روند مطلوبی را در پرداختی کارکنان شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۹٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha