۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۴
توسعه اشتغال خانگی، راهکاری بسیار مهم برای رفع بیکاری
عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس مطرح کرد

توسعه اشتغال خانگی، راهکاری بسیار مهم برای رفع بیکاری

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه اشتغال خانگی یکی از راهکارهای بسیار مهم برای رفع بیکاری است که انتظار می‌رود حمایت لازم از این مشاغل صورت گیرد.

به گزارش بازار، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم و عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه اشتغال خانگی یکی از راهکارهای بسیار مهم برای رفع بیکاری است که انتظار می‌رود حمایت لازم از این مشاغل صورت گیرد.

وی با اشاره به نشست خود با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: با توجه به استقبال مردم از راه اندازی مشاغل خانگی به عنوان جایگزین کالاهای وارداتی، درخواست اعطای ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی کردیم و وزیر نیز دستور دادند از طریق بانک‌های رفاه و توسعه تعاون در این خصوص اقدام شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه قانون کار جمهوری اسلامی بر تأمین فضاهای تفریحی و ورزشی مورد نیاز کارگران تأکید دارد، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اقداماتی در سطح استان شروع شده که متأسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبار تاکنون تکمیل نشده اند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل مجموعه فرهنگی ورزشی شهرستان گناوه ۶ میلیارد تومان و پروژه استخر ورزشی کارگران شهرستان بوشهر ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: در نشست با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد این اعتبارات در بودجه ۱۴۰۲ لحاظ شود و هر آنچه که مقدور باشد نیز از اعتبارات سال جاری تخصیص یابد.

جمیری با بیان اینکه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، بزرگترین مرکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی در استان بوشهر است که روزانه پذیرای تعداد کثیری از بیمه شدگان سراسر استان است اضافه کرد: در نشست با دکتر مرتضوی موضوع ساخت درمانگاه تخصصی این بیمارستان مطرح و مقرر شد در دستور کار هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت حذف فرانشیز بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی جزیره خارگ بود که مورد استقبال وزیر قرار گرفت و در این خصوص دستور اقدام صادر کردند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: تکمیل ساختمان اصلی درمانگاه نهم دی شهرستان دیلم با پیشرفت ۴۵ درصد، تأمین اعتبار لازم جهت توسعه و تجهیز مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم، تأمین اعتبار لازم برای نوسازی پلی کلینیک تخصصی مبعث بوشهر، جابجایی یا معاوضه ساختمان درمانگاه شهید مطهری شهرستان گناوه با ساختمان مناسب و درخور و اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت احداث بازارچه‌های دائمی مشاغل خرد، خانگی و تعاونی از دیگر مواردی بود که در نشست با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط نماینده مردم مطرح شد و ایشان دستور بررسی و اقدام صادر کردند.

کد خبر: ۱۹۴٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha