۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
جهش تولید محور توزیع اعتبارات سال ۹۹/ طرح جامع دید و منظر تدوین می‌شود
استاندار اردبیل:

جهش تولید محور توزیع اعتبارات سال ۹۹/ طرح جامع دید و منظر تدوین می‌شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: در سال جهش تولید تلاش بر این است تا توزیع اعتبارات استانی و شهرستان‌ها با همین محوریت انجام شده تا در پایان سال تحقق برنامه‌ریزی‌ها را در این حوزه شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنامجو ظهر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل که در محل استانداری اردبیل برگزار شد اظهار کرد: در همین زمینه تامین اعتبار برای پروژه‌های نیمه تمام با محوریت اقتصاد مقاومتی و جهش تولید همچنین تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای طرح‌های اقتصادی مدنظر است که امیدواریم به اهداف مورد نظر در این حوزه دست یابیم.

وی با یادآوری اینکه فرمانداران شهرستان‌ها باید به صورت مستمر بر طرح‌های جهش تولید نظارت داشته‌ باشند، خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط کرونا و کاهش هزینه‌های سفر مدیران استانی به شهرستان‌ها فرمانداران باید به صورت هفتگی از این پروژه‌ها بازدید کرده و روند اجرایی آن را گزارش دهند.

نشاط مردم را نباید نادیده بگیریم

استاندار اردبیل بیان کرد: هرچند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی محدود است اما بخش عمده‌ای از این منابع به طرح‌های اولویت‌دار تولیدی و دستیابی به برنامه جهش تولید اختصاص می‌یابد که این موضوع شامل توسعه و تقویت شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین شهرک‌های گلخانه‌ای است.

بهنام‌جو گفت: سدهای در حال احداث به عنوان زیرساخت توسعه بخش آب و خاک مورد حمایت است و امسال تعداد زیادی از این سدها آماده آبگیری خواهد شد.

وی تصریح کرد: در کنار توجه به این مولفه‌ها موضوع نشاط اجتماعی نیز مورد توجه فرمانداران قرار خواهد گرفت تا با تامین اعتبار مورد نیاز برنامه‌های ورزش همگانی، تفریحات سالم و ارتقای سلامت مردم مدنظر خواهد بود.

استاندار اردبیل ادامه داد: با توجه به وضعیت کشور ما امسال با کاهش اعتبارات در سطح ملی و استانی روبرو هستیم ولی سعی بر این است تا با جذب منابع از محل مصوبات سفر رئیس جمهور بتوانیم شرایط استان را متفاوت از سایر مناطق رقم بزنیم.

بهنام‌جو با بیان اینکه در سال گذشته برای پروژه راه آهن اردبیل ۲۵۰ میلیارد تومان از طریق بانک ملی و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار ملی اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: امسال نیز یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه ریلی مصوب شده که نسبت به بودجه ۳۷۰ میلیارد تومانی سال قبل سه برابر و ۳۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استاندار اردبیل ادامه داد: از محل سفر رئیس جمهور نیز جذب اعتبارات به جد پیگیری می‌شود که امیدواریم در ماه‌های آینده بخشی از این منابع جذب شود.

بهنام‌جو گفت: با اجتناب از شروع پروژه‌های جدید سعی بر این است تا پروژه‌های نیمه تمام و طرح‌های اقتصادی در دست اجرا با مشارکت سرمایه‌گذاران به سرانجام برسد تا اهالی استان از ثمره و نتیجه آن استفاده کنند.

اجرای پروژه‌های فاضلاب اردبیل با ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار
استاندار اردبیل بیان کرد: از محل منابعی که بانک‌های عامل برای اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته‌اند ۱۱۰ میلیارد تومان پروژه فاضلاب اردبیل شروع شده و علاوه بر آن فاضلاب نمین و پارس‌آباد نیز در کنار پایاب سد گیوی از محل این منابع عملیاتی خواهد شد.

استاندار اردبیل اظهار داشت: امیدواریم سال ۹۹ سال رونق استان در مسیر توسعه و جذب اعتبارات بیشتر ملی و همچنین از سرجمع اعتبارات وزارتخانه‌ها باشد تا با نظارت دقیق فرمانداران طرح‌ها و پروژه‌ها به سرانجام برسد.

بهنامجو افزود: با توجه به کاهش هزینه‌ها و شرایط کرونا بهتر است فرمانداران به جای مدیران استانی از پروژه‌های مناطق مختلف بازدید کرده و به شکل تصویری گزارشی از روند آن را ارائه کنند تا در مورد تزریق منابع اعتباری برای این پروژه‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین خواستار تدوین طرح جامع دید و منظر شهری در مناطق مختلف استان شد و اظهار کرد: با هدف جلوگیری از ساخت و سازهای ناموزون و ممانعت از تغییر کاربری‌ها ضرورت دارد طرح جامع دید و منظر شهرها تدوین شود تا از صدمه به اکوسیستم طبیعی و حفظ زیبائی‌ها و چشم‌اندازهای طبیعت اردبیل به ویژه کوه سبلان، ارتفاعات و چشمه‌سارها جلوگیری شود.

کد خبر: ۱۹٬۴۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha